بازی سوزناک صهیونیست ها با آتش مسجدالاقصی و فوران شعله های مقاومت در قلب تل آویو

بازی سوزناک صهیونیست ها با آتش مسجدالاقصی و فوران شعله های مقاومت در قلب تل آویو
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 13:18

صدها شهرک‌نشین تحت تدابیر امنیتی پلیس رژیم اشغالگر، صبح پنجشنبه گذشته به مناسبت به اصطلاح "روز استقلال اسرائیل"، به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند و حملاتی را علیه نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان فلسطینی صورت دادند. ساعاتی بعد از این تجاوز، یک جوان فلسطینی طی عملیاتی شهادت‌طلبانه در نزدیکی شهرک "العاد" در قلب سرزمین های اشغالی در نزدیک تل‌آویو، 3 صهیونیست را کشت و شماری دیگر را زخمی کرد.

العالم- تحلیل روز

قدر مسلم آن است که عملیات "العاد" نه تنها شکستی بر شکست‌های دستگاه‌های امنیتی اسرائیل اضافه می‌کند بلکه شکستی تمام‌عیار برای این دستگاه‌ها محسوب می‌شود که قرار بود از زمان عملیات اخیر یک جوان فلسطینی در کرانه باختری و داخل خط سبز، در حالت آماده‌باش امنیتی فوق‌العاده باشند.

جوانان فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه شامگاه پنجشنبه (15 اردیبهشت) خود در منطقه العاد در مرکز فلسطین اشغالی، سه صهیونیست را به هلاکت رساندند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

رژیم اسرائیل گمان می‌کرد که تداوم حملات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و تداوم تجاوزهای وحشیانه نیروهای آن علیه نگهبانان مسجدالاقصی عزم مبارزان و مقاومت فلسطین را برای دفاع از مسجدالاقصی سست می‌کند و در نتیجه تل‌آویو خواهد توانست توطئه‌های خود را برای خدشه‌دار کردن حرمت این مکان مقدس اجرایی کند ولی عملیات العاد پیامی واضح برای صهیونیست‌ها بود مبنی بر اینکه نزدیک شدن به الاقصی به مثابه نزدیک شدن به مرگ است و یورش‌های شهرک‌نشین‌های صهیونیست به مسجدالاقصی شعله مقاومت را در دل هر شهروند فلسطینی شعله‌ورتر خواهد کرد.

موضوع قابل توجه این است که رژیم اسرائیل در بدترین مرحله از حیات شوم خود قرار دارد و از متوقف کردن عملیات استشهادی جوانان فلسطینی و همچنین رویارویی با مقاومت عاجز مانده است و تنها راهکارش برای کاستن از شدت ترس و وحشت صهیونیست‌ها، تهدید به ترور یحیی السنورا، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه بوده است. این تهدید به مثابه اعترافی واضح و علنی به قدرت مقاومت در حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی در قدس است.

رژیم صهیونیستی فراموش کرده است که مسجدالاقصی خدایی دارد که از آن حمایت می‌کند و مردانی دارد که جان‌شان را فدای آن می‌کنند و مهم‌ترین آرزوی‌شان شهادت در راه آزادسازی قدس است. اگر این مردان می‌ترسیدند هرگز در مقابل دیدگان صهیونیست‌ها ظاهر نمی‌شدند و مسئولیت آزادسازی قدس را بر عهده نمی‌گرفتند. این حقیقت را عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تهدیدها به ترور السنوار بیان کرد و گفت " این تهدیدات تلاشی ناموفق برای اطمینان بخشیدن به شهرک‌نشینان وحشت‌زده است. این تهدیدات فقط عزم ما را برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی تا پایان اشغال آخرین وجب از خاک ما افزایش می‌دهد."

در سایه اقدامات جوانان مقاوم فلسطینی، گزینه امنیتی رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده و تنها راه نجات صهیونیست‌ها و در امان ماندن آنها از عملیات قهرمانانه جوانان فلسطینی، پایان دادن به تجاوزات علیه مسجدالاقصی و حملات به فلسطینیان است وگرنه تداوم این تجاوزات و یا تهدیدها علیه السنوار تأکیدی بر این امر است که رژیم صهیونیستی بایستی برای رویارویی آماده شود و هرگز از آن پیروز بیرون نخواهد آمد.

پربیننده ترین خبرها