ندایی که از غزه، بنیان های امنیتی رژیم اشغالگر را متزلزل کرد

ندایی که از غزه، بنیان های امنیتی رژیم اشغالگر را متزلزل کرد
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 12:42

رژیم اشغالگر پس از عملیات قهرمانانه ویژه اخیر (العاد ) در شرق تل آویو و عملیات های پیش از آن، بنا به اعترافات رهبران خود، نگران امنیت خویش است و در هراس شدید به سر می برد.

العالم- نظرکده

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی می گویند عملیات قهرمانانه العاد پنجمین عملیات مقاومت در مدت کمتر از دو ماه است که طی آن 18 تا 20 شهرک نشین کشته شده اند و فاجعه ای برای رژیم صهیونیستی طی عمر 70 ساله آن است مساله ای که حتی در انتفاضه دوم نیز رخ نداده است.

به دنبال اصرار صهیونیست ها بر هتک حرمت و تعرض به مسجدالاقصی، جوانان مقاوم فلسطینی شامگاه پنجشنبه (15 اردیبهشت) طی عملیات شهادت طلبانه در منطقه العاد در مرکز فلسطین اشغالی، سه صهیونیست را به هلاکت رساندند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند که به گفته پلیس اسرائیل حال دو نفر از آنان وخیم است.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی خاطرنشان می کنند: عملیات العاد در شرق تل آویو وحشت شدیدی در میان سران اشغالگر ایجاد کرد، به ویژه که ساکنان شهرک العاد افراطی های حریدی از طرفداران شهرک سازی و پدرخوانده های آنان در منطقه سلوان و شیخ جراح، منطقه قدیمی و تل آویو حضور دارند.

کارشناسان می گویند عملیات العاد بر اساس سخنرانی چند روز پیش یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه انجام شد که آخرین مورد سخنرانی وی در غزه بود که صهیونیست ها سخنرانی او را قوی تر از موشک و دو درگیری قدس می دانستند زیرا هسته های مقاومت را زنده کرد، علاوه بر این، سخنرانی های روز جهانی قدس در ایران نیز بازتاب زیادی دارد به طوری که «اسرائیل» به آن توجه زیادی دارد و بر میدان های فلسطین تأثیرگذار است و مشکل جدی برای رژیم اشغالگر به شمار می رود.

آنها خاطرنشان کردند: عملیات العاد نیمه شب و همزمان با جشن رژیم اشغالگر موسوم به جشن استقلال در صحن های مسجدالاقصی انجام شد. کارشناسان می گویند، گفتمان های رسانه ای رهبران گروههای مقاومت و کشورهای جهان، در احیای مساله فلسطین نقش آفرین بود.

برخی رهبران فلسطینی نیز به نوبه خود معتقدند عملیات‌های قهرمانانه چریکی در قلب تل‌آویو و قبل از آن عملیات‌های بئرالسبع و الخضیره نشان‌دهنده این است که فرهنگ مقاومت هر روز در میان مردم فلسطین در حال افزایش و تقویت است.

کارشناسان می گویند: این عملیات یک بار دیگر ثابت کرد که سیستم امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با چنین اقدام قهرمانانه و حماسی نبوده و بر شکنندگی ساختار اسرائیل و قدرت بازدارندگی کابینه نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم و ارتش آن تاکید دارد که در تلاش بود توانایی خود را بازیابی کند، اما به دلیل عملیات شهادت طلبانه موفق نشد.

آنها تاکید کردند که هدف از عملیات مقاومت خدشه دار کردن حیثیت رژیم اشغالگر و نظام امنیتی و نظامی آن و پاسخی واقعی به تلاش‌های یهودی‌سازی، اسرائیلی‌سازی، شهرک‌سازی و پروژه معامله قرن آمریکاست.

در همین زمینه، رهبران جنبش جهاد اسلامی تأکید کردند رژیم اشغالگر صهیونیستی در نتیجه حملات مقاومت به کرانه باختری و قدس اشغالی، گرفتار یک بحران واقعی سیاسی، نظامی و امنیتی شده است.

پربیننده ترین خبرها