قدیروف: نیروهای چچن کنترل یک شهر اوکراین را به دست گرفتند

قدیروف: نیروهای چچن کنترل یک شهر اوکراین را به دست گرفتند
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 10:17

رمضان قدیروف رییس جمهوری خودمختار چچن اعلام کرد که نیروهایش کنترل بخش عمده ای از شهر پوپاسنا در غرب استان لوگانسک اوکراین را به دست گرفتند.

العالم - اسیا - اروپا

قدیروف روز یکشنبه در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که خیابان های اصلی و مناطق مرکزی شهر پوپاسنا به طور کامل پاکسازی شدند.

این در حالی است که مقامات اوکراینی از ادامه درگیری در این منطقه خبر دادند. در ساعات پایانی روز شنبه اولکسی آرستویچ مشاور رییس جمهوری اوکراین گفت که مبارزه برای حفظ این شهر در شرق کشور همچنان ادامه دارد.

وی با انتشار یک ویدئو تاکید کرد: روس ها گزارش داده اند که این شهر را گرفته اند، اما این طور نیست. "این صد و هفدهمین ادعای "تسخیر پوپاسنا" در این هفته است."

از سوی دیگر سرهی گایدای فرماندار منطقه لوگانسک روز شنبه گفت: نیروهای اوکراینی همچنان کنترل منطقه را در دست دارند. وضعیت بسیار دشوار، اما تحت کنترل است.

در اواسط ماه آوریل نیروهای روسیه با حملات شدید و بمباران اطراف شهر پوپاسنا در منطقه لوگانسک یک فشار تهاجمی جدید را آغاز کردند.

قدیروف بارها در تلگرام گزارش‌ها و ویدئوهایی از سربازان چچنی مبنی بر فعالیت‌های آنها در اوکراین منتشر کرده اما هیچ شواهدی دال بر اینکه چه تعداد نیروی چچن واقعاً در اوکراین مستقر شدند یا در جنگ شرکت کرده‌اند، این مساله را تایید نکرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها