افزایش بهای انرژی در انگلیس؛ ناتوانی ۱۰ میلیون نفر در گرم کردن خانه‌ها

افزایش بهای انرژی در انگلیس؛ ناتوانی ۱۰ میلیون نفر در گرم کردن خانه‌ها
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 08:26

مدیر شرکت تامین کننده برق انگلیس گفت، با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبوض انرژی خانوارهای انگلیسی افزایش می‌یابد.

العالم - اروپا
مدیر عامل شرکت اسکاتلندی تامین کننده برق انگلیس گفت که با افزایش سرسام آور قیمت گاز در پی درگیری در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه، قبض انرژی خانوارهای انگلیسی ممکن است افزایش یافته و تا اکتبر به ۲۹۰۰ پوند (۳۵۷۶ دلار) برسد.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» روز سه شنبه به نقل از «کیت اندرسون» مدیر عامل شرکت اسکاتلندی «پاور اسکاتلند» نوشت، با توجه به اینکه حدود ۱۰ میلیون خانه در انگلیس به طور بالقوه قادر به پرداخت هزینه گرمایش خود نخواهند بود، دولت باید یک طرح حمایتی ایجاد کند.

اندرسون گفت که خانوارهای انگلیسی قبلاً شاهد افزایش ۷۰۰ پوندی هزینه‌های انرژی از جمله برق و گرمایش بین اکتبر تا آوریل بوده‌اند و انتظار می‌رود که این افزایش تسریع شود.

اندرسون که شرکتش برق بخش‌هایی از اسکاتلند، انگلیس و ولز را تامین می‌کند گفت، شاهد افزایش گسترده سطح بدهی مشتریان خواهیم بود و به نقطه واقعا وحشتناک که مایل نیستیم می‌رسیم.

در حالی که شرکت اسکاتلند پاور دارای دو نیروگاه بادی است و آن را اداره می‌کند، اکثریت نیروی برق انگلیس از نفت، گاز و زغال سنگ تامین می‌شود. فقط یک پنجم انرژی کشور از منابع کم کربن از جمله باد، خورشید و هسته‌ای به دست می‌آید.

اندرسون جهش هزینه‌های خانوار را عامل افزایش قیمت عمده فروشی گاز در سراسر جهان دانست که با درگیری در اوکراین تشدید شده است. انگلیس به طور داوطلبانه واردات نفت و گاز روسیه را قطع کرده است و سران اروپا نیز در حال تلاش برای قطع تدریجی انرژی روسیه هستند.

به نوشته این وبگاه، برخی قبلاً به دنبال منابع جایگزین گرما بوده اند که نتایج فاجعه باری به همراه داشته است. آتش نشانی لندن روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای این یگان آن با ۱۰۰ مورد آتش سوزی در خانه شامل شومینه های روباز، مشعل ‌هاای چوبی و بخاری در ماه‌های اخیر مواجه شدند.

از سویی دیگر جدای از از انرژی، هزینه غذا، پوشاک و حمل و نقل در سراسر انگلیس افزایش یافته است. «اندی هالدن» اقتصاددان ارشد انگلیس گفت که این تورم فزاینده در طول سال و تا سال آینده یا حتی سال بعد از آن ادامه خواهد داشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها