گزارش سی ان ان؛ آمریکا رکورد بالاترین قتل های مسلحانه را شکست

گزارش سی ان ان؛ آمریکا رکورد بالاترین قتل های مسلحانه را شکست
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 08:02

یک گزارش جدید از رکوردشکنی و افزایش نگران‌کننده جنایت، قتل ها و خودکشی های ناشی از کاربرد سلاح گرم در آمریکا در 25 سال اخیر حکایت دارد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، میزان قتل ها و مرگ و میر ناشی از کاربرد اسلحه در ایالات متحده رو به افزایش است.
بر اساس داده های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، میزان جنایت و قتل با سلاح گرم در ایالات متحده در سال 2020 بالاترین میزان ثبت شده از سال 1994 بوده است.
بر اساس داده های جدید در گزارش هفتگی بیماری و مرگ و میر CDC، بین سال های 2019 تا 2020، میزان کلی جنایت و قتل با سلاح گرم حدود 35 درصد افزایش یافت.
پژوهشگران CDC در گزارش خود نوشتند: «همه‌گیری کووید-19 ممکن است عوامل استرس‌زای اجتماعی و اقتصادی موجود را تشدید کرده باشد که خطر قتل و خودکشی را به‌ویژه در میان جوامع نژادی و قومی خاص افزایش می‌دهد.»
در ادامه این گزارش آمده است: «افزایش نرخ جنایت و قتل با سلاح گرم و نرخ بالای خودکشی با سلاح گرم در سال 2020، با افزایش در میان جمعیت هایی که قبلاً در معرض خطر بودند، نابرابری ها را افزایش داده و فوریت اقداماتی را که می تواند مزایای آنی و پایدار داشته باشد، افزایش داده است.»
بر اساس گزارش CDC، در سال 2020، 79 درصد از کل قتل ها و 53 درصد از تمام خودکشی ها مربوط به سلاح گرم بوده است که تا حدودی بیشتر از پنج سال پیش از آن است.
پژوهشگران دریافتند که در طول همه‌گیری کووید-19 در سال 2020، شهرستان‌های ایالات متحده با بالاترین سطح فقر، میزان جنایت و قتل با سلاح گرم و خودکشی با سلاح گرم به ترتیب 4.5 و 1.3 برابر بیشتر از شهرستان‌هایی را ثبت کردند که پایین‌ترین سطح فقر را داشتند.
بر اساس داده های جدید، از سال 2019 تا 2020، نرخ کلی جنایت و قتل با سلاح گرم از 4.6 مرگ به 6.1 مرگ در هر 100000 نفر در سراسر کشور افزایش یافت. اما این افزایش به طور مساوی توزیع نشد و تفاوت های فزاینده در قتل را آشکار کرد.
این داده ها نشان می دهد که بیشترین افزایش در سال 2020 در میان پسران و مردان سیاهپوست 10 تا 44 ساله و مردان سرخپوست آمریکایی یا بومی آلاسکا در سنین 25 تا 44 سال رخ داده است.
این گزارش حاوی اطلاعاتی در مورد نوع خاصی از سلاح گرم مورد استفاده نیست. توماس سیمون، معاون مدیر علوم در بخش پیشگیری از خشونت CDC، در این خصوص گفت: «اغلب این اطلاعات در گواهی مرگ گنجانده نمی شود. زمانی که این اطلاعات گنجانده شود، رایج ترین نوع سلاح گرم اسلحه دستی است.»

پربیننده ترین خبرها