نیوزیلند 8 فرد و نهاد روسی را تحت تحریم قرار داد

نیوزیلند 8 فرد و نهاد روسی را تحت تحریم قرار داد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 14:14

وزارت خارجه نیوزیلند هشت مقام نظامی و مدیران رسانه های روس و سه نهاد روسی را در لیست تحریمهای خود قرار داد.

العالم - اروپا

«نانایا ماهوتا» وزیر خارجه نیوزیلند از تحریمهای جدید این کشور علیه روسیه در ارتباط با مساله اوکراین خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، به گفته ناهوتا دور جدید تحریمها هشت نهاد و فرد روسی که به گفته ماهوتا در کمپین اطلاع رسانی جعلی ولادیمیر پوتین مشارکت دارند را هدف گرفته است.

وبگاه وزارت خارجه نیوزیلند اعلام کرد، تحریم های جدید مرکز خدمات ویژه هشتاد و پنجم ستاد مشترک ارتش روسیه، مرکز اصلی فناوری‌های ویژه و آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را در بر می‌گیرد.

این تحریمها همچنین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع، ژنرال «ایگور کوستیوکوف» رئیس اداره اصلی ستاد کل، «الکسی پیمانوف» مدیر عامل روزنامه کراسنایا زوزدا، «میخائیل سینلین» موسس خبرگزاری نیوز فرانت و «اولگ دوبرودیف» مدیر عامل VGTRK را شامل می‌شود.

نیوزیلند که از متحدان آمریکا محسوب می‌شود همزمان با تحریمهای غربی، تحریمهایی را علیه روسیه وضع کرده است. در حال حاضر ونزوئلا 650 شهروند روس از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و معاونان دوما و 55 شرکت بزرگ روسیه را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

روز گذشته آمریکا، کانادا و انگلیس تحریمهای جدیدی را علیه روسیه اعمال کردند و اتحادیه اروپا نیز به دنبال اعمال بسته تحریمی جدید علیه مسکو است هرچند که شکاف زیادی میان اعضای این سازمان وجود دارد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه سه شنبه گفت، واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای ادامه فشار بر روسیه به کار خواهد گرفت تا این جنگ پایان یابد.

به گزارش فارس، روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها