لاوروف: تحریم‌های غرب در امنیت زنجیره‌ غذایی جهان نادیده گرفته شده است

لاوروف: تحریم‌های غرب در امنیت زنجیره‌ غذایی جهان نادیده گرفته شده است
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 21:35

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه دیدار با همتای عمانی خود گفت: اقدامات روسیه بر خلاف تحریم‌های غرب به هیچ وجه به زنجیره تامین مواد غذایی در جهان ارتباط ندارد.

العالم - اروپا

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در حاشیه دیدار با بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان گفت: اقدامات روسیه به هیچ وجه در زنجیره تامین غذا در سراسر جهان تاثیری نداشته و نخواهد داشت.

وی در پاسخ به خبرنگاری که درباره تاثیر عملیات نظامی روسیه و تاثیر آن بر امنیت غذایی در جهان مطرح کرده بود،‌ پاسخ داد: اقدامات ما در هیچ مسیری به امنیت غذایی در جهان ارتباط پیدا نمی‌کند و به نظر می‌رسد باید این تاثیر را در تحریم‌های غیرقانونی غرب جستجو کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: تحریم‌های غرب موجب کند شدن زنجیره حمل و نقل مواد غذایی در طول سال‌های گذشته شده است و ما معتقدیم این سیاست بر خلاف قوانین بین‌المللی تجارت جهانی است.

لاوروف گفت: سازمان ملل و شخص گوترش تا کنون هیچ اشاره‌ای به تحریم‌های غرب و تاثیر آن بر تجارت جهانی غذا و حمل و نقل مواد اولیه نکرده است.

لاوروف خاطرنشان کرد: دولت اوکراین به کشتی‌های حامل محصولات غذایی اجازه عبور و مرور نمی‌دهند. لاوروف به طور خلاصه گفت: ما بارها پیشنهاد سازماندهی کریدورهای بشردوستانه برای خروج این کشتی‌ها را ارائه کردیم ولی طرف‌های اوکراینی همکاری نمی‌کند و اربابان غربی آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها