لبنان در مرحله سکوت انتخاباتی؛ انگشتان جوهری هواداران مقاومت ضامن آینده این کشور

لبنان در مرحله سکوت انتخاباتی؛ انگشتان جوهری هواداران مقاومت ضامن آینده این کشور
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 13:07

لبنان در آخرین مرحله از تبلیغات انتخاباتی تا زمان بسته شدن صندوق آرا در عصر فردا (یکشنبه 15 مه 2022) وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد.

العالم - لبنان

پیش از این شورای نظارت بر انتخابات به رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری و همه نامزدها و فهرست ها و گروه های سیاسی هشدار داده بود که از ساعت صفر یک روز قبل از برگزاری انتخابات – که قرار است فردا یک شنبه برگزار شود – تا زمان بسته شدن حوزه های انتخابات، سکوت انتخاباتی را رعایت کنند.

وزیر کشور لبنان نیز اعلام کرد که بیش از 75 هزار نظامی ارتش و امنیتی از صبح امروز (شنبه) برای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از اخلال در امنیت انتخابات، در سراسر لبنان مستقر می شوند.

مقدمات برگزاری انتخابات به طور کامل فراهم شده است و مردم منتظر لحظات آغاز فرایند انتخابات برای تعیین نمایندگان خود در پارلمان این کشور هستند. این انتخابات، صرفا برای فرستادن 128 نماینده به پارلمان این کشور نیست بلکه یک همه پرسی برای آینده کشور است که سرنوشت آن را برای سال های پیش رو رقم می زند.

در مدتی که سکوت انتخاباتی از ساعت صفر امروز (شنبه) برگزار می شود، مهمترین مسأله که توجه ها را به خود جلب کرده است اظهارات سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان در میتینگ انتخاباتی دیروز در بقاع است که در آن اعلام کرد که انگشتان جوهری هواداران مقاومت در 15 مه ضامن آینده لبنان خواهند بود.

موضوع اصلی خطبه های نماز جمعه دیروز در مساجد نیز، انتخابات بود. در مساجد شمال، شیخ عبد اللطیف دریان، مفتی جمهوری لبنان، شرکت در این انتخابات را وظیفه شرعی برای مقابله با طرح جریان المستقبل در زمینه تحریم انتخابات دانست. این تناقض باعث بروز تنش و اختلافاتی بین شیوخ بر سر حمایت از جریان المستقبل در طرابلس شد.

پربیننده ترین خبرها