رایزنی وزیر امورخارجه ژاپن با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و کانادایی درباره جنگ اوکراین

رایزنی وزیر امورخارجه ژاپن با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و کانادایی درباره جنگ اوکراین
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 14:48

وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه و کانادا بر اهمیت حفظ وحدت گسترده تر میان کشورهای گروه هفت و جامعه بین المللی برای پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکید کرد.

العالم - اروپا
بنابر گزارش پایگاه خبری «ان اچ کی » ژاپن، «هایاشی یوشیماسا» وزیر امور خارجه ژاپن که برای حضور در نشست گروه ۷ در آلمان به سر می برد در دیدارهای جداگانه با «لیز تراس » وزیر امورخارجه انگلیس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه و «ملانی جولی » وزیر امور خارجه کانادا درخصوص جنگ اوکراین گفتگو کرد.

این دیپلمات ارشد ژاپنی همچنین از این دیدارها برای تشریح نتایج سفرهای «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور به اندونزی، ویتنام، تایلند، ایتالیا و بریتانیا از اواخر آوریل تا اوایل ماه مه استفاده کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن تاکید کرد که این کشور تلاش های دیپلماتیک در آسیا را برای حفظ فشار بر روسیه انجام داده است.

از سوی دیگر هایاشی یوشیماسا و ملانی جولی توافق کردند تا در ادامه تلاش‌ها برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و ربودن اتباع ژاپنی توسط این کشور نیز همکاری کنند.
«کیشی نوبو» پیشتر وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده بود «پیونگ یانگ » روز پنجشنبه سه موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. به گفته او، این موشک ها خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمدند و هیچ گزارشی مبنی بر خسارت به هواپیما یا کشتی گزارش نشده است.

وزرای امور خارجه کشورهای گروه هفت (G۷) نشست سه روزه خود در آلمان را روز پنجشنبه آغاز کردند. آنها روز جمعه گفتگوهای تمام عیاری در مورد اوکراین و سایر موضوعات انجام دادند . برنامه تحریم های بیشتر روسیه و افزایش هماهنگی G۷ برای تحقق منطقه آزاد و باز هند-اقیانوسیه مورد بحث و گفتگو فرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها