گزارش العالم از تشییع پیکر شهید "شیرین ابوعاقله"/ ویدئویی از نماز مسلمانان بر پیکر خبرنگار زن مسیحی

شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 16:33

مراسم تشییع پیکر شهید "شیرین ابوعاقله" خبرنگار زن فلسطینی بر روی دست‌های جوانان قدس بیمارستانی فرانسوی در محله "شیخ جراح" تا کلیسای کاتولیک روم در این شهر برگزار شد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، مردان و جوانان قدس در کلیسای کاتولیک روم بر پیکر پاک شهید ابوعاقله نماز اقامه کردند. در حالی‌که جوانان و اهالی مسلمان قدس برای حضور در این مراسم و ادامه نماز میت شتاب می‌کردند نظامیان اشغالگر بر تشییع‌کنندگان و حاضران در این مراسم یورش بردند.

خواهر شیرین ابوعاقله به شبکه العالم گفت: "این روزی غمناک برای سرتاسر فلسطین، امت عربی و بر آزادی رسانه‌ها است. شیرین را بزدلانه ترور کردند تا صدایش را خاموش کنند؛ این رویدادی بسیار دردناک است و امیدواریم به نتایج مثبتی به‌ویژه در مهار رژیم اشغالگر منتهی شود."

رژیم اسرائیل تلاش کرد مانع از حضور مشارکت‌کنندگان و تشییع‌کنندگانی شود که از مناطق مختلف فلسطین اشغالی آمده و در میدان "باب الخلیل" در قلب شهر قدس تجمع کرده‌اند.

هزاران نفر در حالی‌که شعار "جان‌مان را فدایت می‌کنیم، قدس"، پیکر شهید ابو عاقله را روی دست‌های‌شان حمل کرده و او را در آخرین مقصد یعنی مقبره "صهیون" نزدیک منطقه بخش قدیمی قدس اشغالی به خاک سپردند.

"محمد اللحام" عضو انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی اظهار داشت: "جنازه امروز اولین پیام به رژیم اشغالگر است که میزان همبستگی، حمایت و همدردی را از طریق این مشارکت نشان داد؛ این مشارکت صرفا فلسطینی نبود بلکه در آن، شخصیت‌های غربی و اروپایی نیز حضور داشتند. پیام دوم نیز تأکید به ارجاع پرونده این جنایت به دادگاه کیفری بین‌المللی است."

شیرین ابوعاقله بخش اعظمی از زندگی خود را وقف رسوا کردن رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن کرد و چهره واقعی و زشت آن را به تصویر کشید. این جنایت بزرگ‌ترین جنایتی بود که نشان داد این رژیم منبع و اساس تروریسم در منطقه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها