تروریست های سوریه برای در امان ماندن خندق حفر می کنند

تروریست های سوریه برای در امان ماندن خندق حفر می کنند
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 10:46

گروهک تروریستی هیئت تحریر الشام (جبهه النصره پیشین) از چند روز پیش آغاز به حفر گودال های بزرگ و ایجاد تپه های خاکی نموده تا مناطق نفوذ خود در ادلب سوریه را از مناطق نفوذ گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه در حومه حلب جدا کند.

العالم-سوریه

منابع محلی در ادلب گزارش دادند: هیئت تحریر الشام از ده ها دستگاه برای عملیات حفر خود استفاده می کند. علاوه بر آن افراد ربوده شده را نیز برای حفر کانال و ایجاد موانع در طول مناطق شمال ادلب به کار گرفته است.

این منابع افزودند: هدف هیئت تحریر الشام از حفر گودال جدا کردن مناطق نفوذ خود از منطقه عفرین و جلوگیری از قاچاق است که بر منافع اقتصادی آن در حمایت مالی از این گروهک تاثیر می گذارد.

به گفته منابع مذکور، عملیات حفر از منطقه اطمه در شمال ادلب آغاز شده و به دیر بلوط در حومه عفرین واقع در شمال غرب حلب ختم می شود.

این منابع خاطرنشان کردند: عمق گودال به بیش از 4 متر می رسد و در جلوی آن دیواری دو متری از خاک ایجاد شده است. ده ها تن از افراد ربوده شده در زندان های این گروهک تروریستی برای حفر گودال به کار گرفته شدند و برای جلوگیری از فرار آنها، مراقبت شدیدی اعمال شده است.

گفتنی است که ده ها خانواده در مناطق نفوذ گروهک تروریستی هیئت تحریر الشام از طریق قاچاق زندگی خود را می گذرانند، بخصوص خانواده هایی که در اردوگاه ها زندگی می کنند با قاچاق مواد غذایی و سوخت از مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه و فروش آن امرار معاش می کنند، چرا که قیمت های دو منطقه باهم متفاوت هستند.

پربیننده ترین خبرها