بیت‌کوین به پایینتر از 30 هزار دلار سقوط کرد

بیت‌کوین به پایینتر از 30 هزار دلار سقوط کرد
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 15:18

سیر نزولی ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد.

العالم - اروپا
بنابر گزارش رویترز، ارزهای دیجیتال روز دوشنبه سیر نزولی خود را همزمان با تشدید فشارهای متولیان و قانون‌گذاران از سر گرفتند.
مقامات اروپایی نیز بار دیگر هشدارهایی را درباره خطرات ارزهای دیجیتال تکرار کردند.
بیت‌کوین روز دوشنبه در معاملات آسیایی با 5 درصد کاهش به حدود 29 هزار و 700 دلار رسید و به دلیل نگرانی از تورم بالا و افزایش نرخ بهره، در کنار شاخص‌های سهام تنزل کرد.
بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا کنون در این ماه حدود یک پنجم ارزش خود را از دست داده است زیرا سقوط چشمگیر TerraUSD، که به اصطلاح یک استیبل کوین نامیده می شود، بازارهای ارز دیجیتال را که در حال حاضر در بحبوحه فروش گسترده سرمایه گذاری های پرخطر سقوط کرده اند، متلاطم کرده است.
طبق داده های سایت coingecko، TerraUSD که هفته گذشته با 1.1 دلار معامله می‌شد، در حال حاضر نزدیک به 14 سنت معامله می شود. این امر توجه ویژه ای را به استیبل کوین ها و نقش مهمی که آنها در سیستم ارز دیجیتال ایفا می کنند جلب کرده است. بخشی از این توجه از سوی تنظیم کننده های مالی و قانون گذاران صورت گرفته است.
اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ، نیز روز دوشنبه با 5.6 درصد کاهش به حدود 2 هزار دلار رسید.
فرانسوا ویلروی دو گالهو، رئیس بانک فرانسه، روز دوشنبه در کنفرانسی گفت که دارایی‌های رمزنگاری‌شده و دیجیتال می‌توانند سیستم مالی بین‌المللی را مختل کنند اگر به شیوه‌ای منسجم و مناسب در سراسر حوزه‌های قضایی تنظیم و قابل مدیریت نباشند.
او به استیبل کوین‌ها اشاره کرد که به گفته او تا حدودی به اشتباه نام‌گذاری شده‌اند و آنها را منابع ریسک نامید.
فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا نیز در سخنانی جداگانه روز دوشنبه گفت که استیبل کوین‌ها در برابر تلاطم‌ها و تحولات مختلف آسیب‌پذیر هستند.
متولیان و قانون گذاران در سایر مناطق جهان نیز نگران هستند. بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته هشدار داد که استیبل کوین ها در برابر سرمایه گذاران آسیب پذیر هستند زیرا دارایی هایی هستند که ممکن است در زمان استرس بازار ارزش خود را از دست بدهند یا با دشواری به نقدینگی تبدیل شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها