چه کسی پشت پرده حملات نژادپرستانه در آمریکاست؟

چه کسی پشت پرده حملات نژادپرستانه در آمریکاست؟
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 20:01

نوجوان 18 ساله آمریکایی روز گذشته با تیراندازی در یک مغازه خواربار فروشی در شهر بوفالو در نیویورک 10 نفر را به قتل رساند و سه تن دیگر را مجروح کرد که حال دو نفر از آنها وخیم است. کشته شدگان و مجروحان حادثه بوفالو از سیاه پوستان بودند.

العالم ـ کشکول

نکته قابل توجه آن است که جنایتکار روی سلاح خود یک دوربین نصب کرده بود و حمله خود را به صورت زنده از محل حادثه منتشر کرد.

همچنین روی سلاح این فرد نوشته ها و شعارهایی وجود داشت که یادآور شعارهای نژادپرستانه ضد اسلامی روی سلاح "برنتون تارانت" مسلح نیوزیلندی است که در سال 2019 ، 51 نفر را در دو مسجد در نیوزیلند به قتل رساند.

منابعی در پلیس آمریکا تصریح کردند که "پیتون گندرون" به مشتریان در مغازه خواربارفروشی در محله سیاه پوستان تیراندازی کرد. این منابع خاطرنشان کردند که فرد مسلح که تسلیم پلیس شد، به سیاهان تیراندازی کرده بود. پلیس بر این عقیده است که این جنایتها بر پایه تعصب نژادی صورت می گیرد.

پس از گذشت یک روز از جنایت بوفالو، منطقه اورنج در ایالت کالیفورنیا شاهد جنایت دیگری شد؛ فرد مسلح به سمت کلیسا تیراندازی کرد و طبق اطلاعات اولیه یک شخص را به قتل رساند و شماری دیگر را مجروح ساخت که حال 4 نفر از آنها وخیم است. فرد مسلح دستگیر شد و سلاح او مصادره گشت.

در این گونه حوادث و بویژه جنایتهایی که دارای ماهیت نژادی و ضددینی هستند که تقریبا به یک مساله عادی در جامعه آمریکا تبدیل شده اند، مقامات امریکا می کوشند تا آنها را به گروه "گرگ های تنها " نسبت دهند تا بر نژادپرستی و تندروی و تروریسم در جامعه آمریکایی سرپوش نهند. این گونه تلاشها شاید در گذشته مثمرثمر بوده است؛ اما امروزه و با توجه به انبوه اطلاعات موجود دیگر نمی توان به آسانی بر این گونه جنایتها سرپوش گذاشت و آنها را پنهان کرد. بویژه که گروه های نژادپرست که به برتری سفیدپوستان بر سیاه پوستان اعتقاد دارند، اینک ظاهر شدند. و دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در واقع سخنگوی آنها بود و او را به عنوان رهبر خود منصوب کردند؛ این ارتباط میان ترامپ و هواداران نژادپرستش در حمله به کنگره در سال 2021 به وضوح مشاهده شد؛ هواداران ترامپ که به ترغیب او به کنگره یورش برده بودند، خواهان قتل تمام کسانی بودند که با ترامپ و شعارهای نژادپرستانه اش مخالف هستند. این مساله نشان می دهد که گله هایی از گرگ ها در جامعه آمریکایی وجود دارند و نه فقط گروه "گرگ های تنها".

پربیننده ترین خبرها