حماس: نتایج انتخابات دانشگاه بیرزیت، پایبندی جوانان فلسطینی به "مقاومت" را نشان می دهد

حماس: نتایج انتخابات دانشگاه بیرزیت، پایبندی جوانان فلسطینی به
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 21:43

عصو دفتر سیاسی حماس گفت: پیروزی انجمن اسلامی حماس در انتخابات دانشگاه بیرزیت، موید پایبندی نسل جوان به "مقاومت" و عدم تسلیم در مقابل رژیم اشغالگر است.

العالم_فلسطین اشغالی

حسام بادران یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ما نسلی از جوانان داریم که می توانیم به آنها تکیه کنیم و مایه اعتماد و افتخار ما هستند. نسل جوان در اقشار مختلف مردم فلسطین، پراکنده هستند؛ همانطور که در عرصه های مختلف در داخل و خارج حضور دارند.

وی درباره پیروزی انجمن اسلامی حماس در انتخابات شورای اتحادیه دانشجویی بیرزیت تاکید کرد که "این پیروزی، پیامدهای متعدد و بازتاب های فراوان دارد و بسیاری از جناح ها و تصمیم گیرندگان سیاسی، آن پیام ها را از اینجا و آنجا خواهند خواند و تحلیل خواهند کرد."

بادران افزود: درست است که این انتخابات، دانشجویی بود، اما در برهه ای حساس برگزار شد که مقطعی بسیار پیچیده برای ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد: پیروزی انجمن اسلامی و سایر انجمن‌های دانشجویی که به "مقاومت" معتقدند و به رژیم اشغالگر به‌عنوان دشمنی که باید با آن مقابله کرد، می نگرند، قطعا کمک زیادی به حفظ هویت ملی فلسطین به‌ویژه در کرانه باختری خواهد کرد. جایی که رژیم اشغالگر تلاش زیادی برای کاهش آگاهی نسل جوان و نیز دور نگه داشتن آنها از دغدغه های میهن و نیازهای مردم کرده است.»

بادران از همه رهبران فلسطینی خواست تا به ابعاد این انتخابات توجه داشته باشند، با نسل جوان، با احترام و قدردانی رفتار کنند و مطابق با روحیه عمومی مردم فلسطین، حرکت سیاسی و میدانی داشته باشند، که به وضوح خواستار"مقاومت" است.

در انتخابات شورای دانشجویی دانشگاه بیرزیت، انجمن اسلامی موفق به کسب پیروزی بزرگی شد.

انجمن اسلامی (شاخه دانشجویی حماس) 5068 رای و انجمن یاسر عرفات 3379 رای را در این انتخابات کسب کردند.

بدین ترتیب، انجمن اسلامی "وفاء" وابسته به جنبش حماس 28 کرسی، انجمن "الشبیبه" وابسته به جنبش فتح 18 کرسی و انجمن "القطب" وابسته به جبهه خلق 5 کرسی را بدست آوردند.

پربیننده ترین خبرها