پس از ناسازگاری نیروهای متجاوز..

بازگشایی خط حمل و نقل زمینی از جبل راس به ناحیه حیس در حدیده

بازگشایی خط حمل و نقل زمینی از جبل راس به ناحیه حیس در حدیده
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 10:28

اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی در یمن اعلام کرد که خط امتدادی از منطقه المبرز، جبل راس تا ناحیه حیس در استان حدیده، از سمتی که دولت نجات ملی بر آن اشراف دارد، باز و آماده عبور مسافران است.

العالم - یمن

این اداره کل، آزار و اذیت مسافران و شهروندان و سختی های ناشی از عدم اجرای مفاد آتش بس بشردوستانه توسط مزدوران متجاوز در مورد جاده ها و گذرگاه ها در مناطق تحت اشغال تا این لحظه، كه مانعی بر سر راه رفت و آمد مسافران و شهروندان و جابجایی کالاهای تجاری است، را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ائتلاف متجاوز از طریق مزدوران خود همچنان در اجرای آتش بس بشردوستانه اعلام شده از سوی سازمان ملل در اوایل آوریل، در بازگشایی گذرگاه ها تاکنون، مخالفت و تعلل می کند.

در این بیانیه خاطر نشان شده: رهبری انقلاب، شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی به هر طریقی به دنبال کاهش رنج ها و دادن امتیازات گسترده جهت گشایش گذرگاه ها هستند، تا شهروندان و مسافران بتوانند با سهولت رفت و آمد کنند اما طرف مقابل تا این لحظه از اجرای آنچه در آتش‌بس آمده، امتناع ورزیده است.

اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی از سازمان ملل متحد، حامی آتش بس بشردوستانه، درخواست کرد تا طرف مقابل را تحت فشار قرار دهد تا راه ها و گذرگاه ها را باز کند و مانع عبور شهروندان، مسافران و کامیون های باری در خط مهم ارتباطی استان حدیده و استان تعز نشود.

پربیننده ترین خبرها