استفاده رژیم صهیونیستی از دختر فلسطینی به عنوان سپر انسانی

استفاده رژیم صهیونیستی از دختر فلسطینی به عنوان سپر انسانی
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 14:39

رژیم موقت صهیونیستی در جریان یورش به شهر جنین، از یک دختر نوجوان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در برابر یک خودروی نظامی استفاده کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سازمان حقوقی «الحرکة العالمیة للدفاع عن الأطفال/ فرع فلسطین»(جنبش جهانی دفاع از کودکان/شاخه فلسطین) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم موقت صهیونیستی ۱۳ ماه می در جریان یورش به شهر جنین، از یک کودک فلسطینی به عنوان سپر انسانی در برابر یک خودروی نظامی استفاده کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که نظامیان صهیونیست در جریان تبادل تیراندازی با مبارزان فلسطینی، از «عهد مرعب» دختر ۱۶ ساله فلسطینی به مدت دو ساعت به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، مرعب در اظهاراتش به سازمان مذکور گفته است:«حوالی ساعت ۶ صبح من و اعضای خانواده‌ام با صدای انفجارهای قوی نزدیک خانه از خواب بیدار و متوجه شدیم که نظامیان اسرائیلی به قصد بازداشت برادرم محمود(۲۰ ساله) خانه ما را محاصره کرده‌اند، آن‌ها از ما خواستند که از خانه خارج شویم».

وی افزود:« یکی از نظامیان از ما خواست که وارد حیاط یک خانه مقابل شویم و سریع شروع به بازرسی پدرم کردند و از من و مادرم خواستند تا به خیابان مقابل آن خانه برویم، وقتی به خیابان رفتیم یک خودروی جیپ نظامی در آنجا بود و آن‌ها از من خواستند مقابل این جیپ نظامی که در معرض تیراندازی بود بایستم و خودشان سوار خودرو شدند».

مرعب همچنین گفت: «گلوله از بالای سرم عبور می‌کرد و یکی از نظامیان از پنجره خودرو سرش را بیرون آورد و به زبان عربی به من گفت که سر جایت بمان و تکان نخور تو یک تروریست هستی، همان جا بمان تا با برادرت محمود خداحافظی کند، از شدت گلوله‌هایی که به سمت من شلیک می‌شدند بسیار وحشت کرده و می‌خواستم سرم را خم کنم اما آن‌ها فریاد می‌زدند سرت را بلند کن، دو ساعت بعد خود را به سمت یک درختی که در آن نزدیکی بود رساندم و روی زمین نشستم و یکی از نظامیان از پنجره خودرو سرش را بیرون آورد و از من خواست تا به مقابل خودرو بازگردم اما من گوش نکردم».

از اوایل سال جاری میلادی تاکنون در تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر جنین و اردوگاه آن، ۲۲ فلسطینی کشته و چند نفر بازداشت شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها