زلنسکی خطاب به رهبران جهان: روسیه را تحریم‌ حداکثری کنید

زلنسکی خطاب به رهبران جهان: روسیه را تحریم‌ حداکثری کنید
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 16:42

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی مجازی برای نشست داووس، خواستار تحریم‌های حداکثری علیه روسیه شد.

العالم - اروپا

همزمان با ادامه تنش‌های غربی‌ها با روسیه بر سر اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور روز دوشنبه (امروز) خواستار تشدید فشارهای تحریمی علیه مسکو شده است.

بنا بر گزارش منابع خبری غربی از قبیل خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای نشست مجمع جهانی اقتصادی داووس علیه روسیه موضع گرفت.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست از نمایندگان کشورهای حاضر در نشست داووس و دیگر کشورهای جهان خواست که تحریم‌های «حداکثری» علیه روسیه اعمال کنند.

به ادعای رئیس‌جمهور اوکراین، برای «توقف تجاوز روسیه»، تحریم‌ها علیه این کشور باید گسترش یافته و شامل تحریم نفتی، مسدود شدن تمامی بانک‌های این کشور و قطع کامل تجارت با روسیه شود.

وی با اشاره به تحولات میدانی درگیری‌ها با روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین پیشروی‌های نظامیان روس را کم کرده و شجاعت مردم اوکراین باعث برانگیختن وحدت جهان دموکراتیک شده است؛ وحدتی که به گفته او قبلا دیده نشده بود.

سخنرانی مجازی زلنسکی، در اولین روز آغاز به کار نشست داووس در سوئیس انجام شده است. این نشست با حضور مقامات و نمایندگان برخی کشورها و شرکت‌های بزرگ قرار است طی چهار روز برگزار شود.

نشست سال جاری داووس بعد از دو سال وقفه ناشی از همه گیری ویروس کرونا، امسال به صورت حضوری برگزار می شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، یک هیات بزرگ دولت اوکراین که به صورت حضوری در نشست داووس شرکت کرده است، خواستار حمایت بیشتر غرب در مبارزه این کشور علیه روسیه است.

ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی برای حاضران نشست داووس خطاب به آنها گفت: «اگرچه روسیه جنگ خود را در اوکراین در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، ما از حمایت (کشورهی غربی) قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اوکراین دخطاب به شرکت‌کنندگان نشست مجمع اقتصادی داووس این سوال را مطرح کرد: اگر کشورها روسیه را قبل از سال ۲۰۲۲ تحریم می کردند، جنگ در اوکراین تا این حد افزایش می‌یافت یا خیر؟».

وی سپس تاکید کرد که «ما باید رویکرد را تغییر دهیم، نه برای پاسخ، بلکه برای اقدام پیشگیرانه...ما باید در پاسخ به جنگ در اوکراین با واقعیت‌های جدیدی منطبق شده و ابزارهای جدیدی ایجاد کنیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها