گشت مشترک ارتش سوریه، روسیه و شبه‌نظامیان کُرد در اطراف مقرهای نظامی ترکیه

گشت مشترک ارتش سوریه، روسیه و شبه‌نظامیان کُرد در اطراف مقرهای نظامی ترکیه
شنبه 7 خرداد 1401 - 15:34

منابع سوری از گشت مشترک میان نظامیان ارتش سوریه، روسیه و شبه‌نظامیان کُرد در استان الحسکه خبر دادند.

العالم ـ سوریه

به گفته منابع نظامی در شهر قامشلی، واقع در شمال شرق سوریه، ارتش سوریه، روسیه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «قسد» صبح روز گذشته (جمعه) اقدام به گشت مشترک در اطراف مقرهای نظامی ترکیه در مناطق مرزی کردند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، ابتدا نظامیان روسی و سوری از فرودگاه «قامشلی» به راه افتاده و پس از مدتی گشتی‌های شبه‌نظامیان کُرد نیز به آن‌ها پیوستند و همگی به شمت شهر «عامدا» حرکت کردند. پس از این شهر کاروان نظامی مشترک به سمت شهرک «الدربایسه» در شمال الحسکه حرکت کرده و در نهایت در پایگاه «مجمع المباقر» در شرق تل تمر متوقف شد.

این کاروان در مسیر خود از مقر نظامیان ترکیه در حومه شهر «رأس العین» و منطقه «ابوراسین» نیز دیدن کرد و همزمان نیز بالگردهای روسی بر فراز آسمان این منطقه به پرواز در آمده بودند.

این گشت مشترک در شرایطی انجام شده که مناطق شمال شرق سوریه، در پی قصد ترکیه برای آغاز عملیات گسترده نظامی ملتهب است. عملیاتی که هنوز روسیه در خصوص آن اظهار نظر نکرده است.

به نظر می‌رسد گشت مشترک میان ارتش سوریه و روسیه با حضور شبه‌نظامیان کُرد نیز به دلیل تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی باشد، شبه‌نظامیان کُرد پیش از این نیز بارها به هنگام حملات ترکیه به نزدیکی و هم پیمانی با ارتش سوریه تمایل نشان داده بودند. به طوریکه در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال ۲۰۱۹ موسوم به «چشمه صلح» زمانی که آمریکا کردها را تنها گذاشت، آن‌ها از ارتش سوریه خواستند تا وارد شهرهای «منبج» و «کوبانی» شوند.

پربیننده ترین خبرها