از بیم واکنش موشکی مقاومت به هتک حرمت مسجدالاقصی صورت گرفتـ؛

پرواز جنگنده‌های اسرائیل بر فراز غزه از بیم پاسخ موشکی مقاومت

پرواز جنگنده‌های اسرائیل بر فراز غزه از بیم پاسخ موشکی مقاومت
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 13:32

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بیم هرگونه واکنش موشکی مقاومت فلسطین به هتک حرکت به مسجدالاقصی، بر فراز آسمان نوار غزه در حال پروازند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که در صورت شلیک راکت و موشک مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز این رژیم در قدس اشغالی به مناسبت راهپیمایی پرچم، حمله شدیدی را علیه نوار غزه آغاز خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، در راستای همین تهدید، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز در حال پرواز بر فراز آسمان نوار غزه هستند و این ماموریت تا نیمه‌های شب ۲۹ می، ادامه خواهد یافت و گفته می‌شود که این جنگنده‌ها، آماده حمله هوایی به نوار غزه هستند.

اما از دیگر سو، وبگاه «وای نت» نسخه الکترونیکی روزنامه یدیعوت آحارانوت، با انتشار گزارشی نوشت که بر اساس گزارش‌های ارتش صهیونیستی، حماس علاقه‌ای به تشدید تنش ندارد و اشغالگران احتمال شلیک راکت از نوار نوار را اندک می‌دانند.

در ادامه این گزارش‌ آمده است که با این حال، در صورت شهید شدن شهروندان فلسطینی یا تشدید تنش شدید از سوی صهیونیست‌ها در بیت المقدس در روز راهپیمایی پرچم، احتمال شلیک راکت از نوار غزه یا شلیک نمادین راکت از مرز لبنان وجود دارد و این امری است که حساب و کتاب‌های ارتش اشغالگر را تغییر خواهد داد.

ضمن این‌که ارتش صهیونیست می‌داند که جنبش جهاد اسلامی احتمالا تشدید تنش علیه فلسطینیان در قدس را نپذیرد و بدون موافقت حماس، اقدام به شلیک راکت کند. در این صورت نیز، حملات علیه جهاد اسلامی یا حماس آغاز خواهد شد.

به ویژه که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دو شب پیش اعلام کرد که جنبش او و دیگر گروه‌های مقاومت در نوار غزه از مدتها قبل، سکوهای پرتاب موشک خود را برای هر سناریوی احتمالی، آماده کرده‌اند.

وی گفت: ما گزینه های زیادی برای مقاومت در برابر راهپیمایی پرچم و تلاش برای هرگونه هتک حرمت مسجدالاقصی داریم. ما برای همه سناریوها آماده‌ایم و به صراحت می‌گوییم که ساعت به عقب بر نمی‌گردد و مسجد الاقصی حق و دارایی ماست.

پس از اعلام موجودیت رژیم جعلی رژیم صهیونیستی در یوم‌النکبه (۱۴ می ۱۹۴۸)، بخش غربی شهر قدس به تصرف این رژیم و قسمت شرقی به تصرف اردن درآمد. اما نهایتاً در پی جنگ شش روزه میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی و پیروزی این رژیم در ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، بخش شرقی نیز به بخش غربی قدس الحاق شد که بر اساس تقویم عربی مصادف با ۲۸ آیار بود. تل‌‌آویو این روز را تحت عنوان «روز اورشلیم» (قدس) جشن می‌گیرد.

سال گذشته، این روز که مصادف بود با ۲۸ رمضان و تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز جهانی قدس؛ صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از آن بود که نبرد «سیف القدس» علیه اشغالگران از سوی مقاومت فلسطین رقم خورد و صهیونیست‌ها ناگزیر به لغو راهپیمایی پرچم و تعویق آن شدند.

صهیونیست‌ها برای بزرگداشت این روز، جشن راهپیمایی و رقص پرچم‌ها را هر ساله برگزار می‌کنند و این راهپیمایی از یک مکان مورد توافق در قدس غربی آغاز و با عبور از باب‌های شهرک قدیمی قدس یعنی باب‌های الخلیل و الجدید، خود را به باب‌العامود می‌رسانند و این راهپیمایی همواره با تظاهرات اعتراضی فلسطینی‌ها با وجود تدابیر شدید امنیتی همراه می‌شود. این روز امسال برابر است با امروز (یکشنبه/ ۲۹ می).

به گزارش فارس، قرار است در ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر پاسخگویی به هتک حرمت مسجدالاقصی، اوضاع امنیتی را در اراضی فلسطینی به حد انفجار برساند.

پربیننده ترین خبرها