ترکیه و امارات در زمینه نظامی همکاری می کنند

ترکیه و امارات در زمینه نظامی همکاری می کنند
دوشنبه 9 خرداد 1401 - 18:55

وزیران دفاع ترکیه و امارات درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و همکاری های نظامی بین دو کشور گفت و گو کردند.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) در ابوظبی با «محمد بن احمد البواردی» وزیر دفاع امارات متحده عربی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های نظامی بین دو کشور گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه به دعوت همتای اماراتی خود برای یک سفر رسمی پس از گذشت ۱۵ سال به ابوظبی سفر کرده است.

به گفته منابع دفاعی ترکیه، «آکار» و «البواردی» در یک فضای مثبت و دوستانه در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی به تبادل نظر پرداختند.

دیدار دو وزیر با حضور «توگای تونجر» سفیر ترکیه در ابوظبی و «حمد محمد ثانی الرمیثی» رئیس نیروهای مسلح امارات برگزار شد.

پیتشر در اسفند سال گذشته «محمد بن أحمد البواردی» وزیر دفاع امارات متحده عربی درباره توسعه همکاری های دفاعی و نظامی با «توگای تونشی» سفیر ترکیه در ابوظبی گفت و گو کرده بود.

در این دیدار که در ساختمان وزارت دفاع امارات برگزار شد، «البواردی» بر روابط دوستانه عمیق بین امارات و ترکیه در همه زمینه‌ها به ویژه دفاعی و نظامی تاکید کرد و عمیق‌تر شدن این همکاری‌ها برای توسعه و پیشرفت دو کشور را با اهمیت دانست.

به گزارش خبرگزاری امارات آن‌ها در این دیدار راه‌های توسعه روابط همکاری‌های دفاعی و نظامی برای تامین منافع مشترک دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند.

وام اضافه کرد: سفیر ترکیه در ابوظبی نیز بر تمایل کشورش برای تقویت روابط دوجانبه با امارات و گشودن افق‌های جدید برای همکاری و کار مشترک تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی در نوامبر گذشته به ترکیه سفر کرده بود و از آن زمان صفحه اختلافات بین دو کشور بسته شد و تحولی ملموس در روابط دو کشور از جمله انعقاد تعدادی تفاهمنامه و یادداشت‌های تفاهم برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به وجود آمد.

پربیننده ترین خبرها