روسیه: کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، خطر درگیری مسکو-واشنگتن را تشدید می‌کند

روسیه: کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، خطر درگیری مسکو-واشنگتن را تشدید می‌کند
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 14:51

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که هر گونه ارسال تسلیحات به کی یف خطر درگیری مستقیم آمریکا با روسیه را افزایش می دهد.

العالم ـ اروپا

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام این مساله، ارزیابی بسته جدید کمک های نظامی آمریکا به اوکراین از جمله تامین سامانه های موشکی هیمارس را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اعلام کاخ سفید مبنی بر تصویب بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به خبرگزاری ریانوستی گفت: ما این را کاملاً منفی می دانیم، زیرا تلاش برای نشان دادن این تصمیم به عنوان یک عنصر «خویشتنداری» بی فایده است. اینکه آمریکا در راس کشورهای دخیل در پمپاژ هدفدار تسلیحات به اوکراین قرار دارد، یک امر آشکار است.

به گفته ریابکوف، واشنگتن هیچ کاری جهت یافتن راه حل برای بحران اوکراین انجام نمی دهد. از پاییز سال گذشته، زمانیکه مسکو در تلاش برای دستیابی به تضمین امنیت روسیه بود، وزارت خارجه هیچ نشانه ای از آمادگی آمریکا برای توقف تنش زدایی و درگیری مشاهده نکرد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که آمریکا روز چهارشنبه یک بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را ارائه می کند که شامل سامانه های موشکی چند منظوره هیمارس می شود. به نوشته خبرگزاری ریانوستی، این سامانه های هیمارس قادر به زدن اهداف خارج از خاک اوکراین نیستند.

پربیننده ترین خبرها