گزارش العالم از کودکان غزه در روز جهانی "کودکان قربانی خشونت"+فیلم

دوشنبه 16 خرداد 1401 - 10:32

در روز جهانی کودکان قربانی خشونت، خبرنگار العالم در غزه به منزل علاء ابو حطب – که 4 تن از کودکانش به شهادت رسیده اند – رفت. ماریا، تنها کودک این خانواده است که جان بدر برده است. او پیوسته سئوال هایی را درباره برادران شهیدش می پرسد.

العالم - فلسطین اشغالی

ماریا ابو حطب در تلاش برای یافتن نشانی از مادر و برادران شهیدش، چیزی جز خاطرات دفن شده در زیر آوار خانه شان دستگیرش نمی شود. ماریا در روز بمباران خانه شان به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت تا زندگی سختی را در کنار پدر و خاطرات تلخش – که حاصل 6 موشک از هواپیمای اف 16 اسرائیلی است – آغاز کند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، تبعات روانی بسیار شدیدی برای کودکان این منطقه به همراه داشته است و خاطراتی از قتل و کشتار و جراحت و بازداشت، زندگی سختی را برای بازماندگان ایجاد کرده است.

پدر ماریا می گوید که دخترش هنوز هم از شوک روانی و روحی رنج می برد. حتی بزرگترها هم نمی توانند با چنین شوکی و زندگی زیر سایه جنگ و حمله و کشتار، کنار بیایند.

البته مراکز روان درمانی تمام تلاش خود را برای درمان به کار بسته اند اما ادامه تهدیدات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، امکان معالجه این همه شوک و فشار روانی ناشی از تجاوزات سابق را از بین برده است.

در روز جهانی کودکان قربانی خشونت، کودکان فلسطین به جهانیان یادآور می کنند که هنوز هم کشته می شوند و آزادی هایشان گرفته می شود و در سایه حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی از حق امنیت محروم هستند.

پربیننده ترین خبرها