واکنش کاربران لبنانی به اقدام صهیونیست‌ها برای اکتشاف در منطقه مورد مناقشه

واکنش کاربران لبنانی به اقدام صهیونیست‌ها برای اکتشاف در منطقه مورد مناقشه
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 23:12

کاربران لبنانی امروز در شبکه های اجتماعی نسبت به دزدی گاز این کشور از سوی اشغالگران صهیونیستی واکنش نشان دادند.

العالم - لبنان

میدان دریایی کاریش و تداوم تجاوزات اسرائیل از جمله موضوعات پربحث در فضای مجازی لبنان بود.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، امروز سه شنبه در آغاز جلسه انتخابات کمیته پارلمانی این کشور، اعلام کرد که "اموس هوکشتاین"، میانجی آمریکایی برای تعیین مرزهای دریایی، هفته آینده به لبنان خواهد آمد.

سرتیپ امین حطیط کارشناس نظامی و راهبردی در گفت و گو با شبکه العالم تاکید کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی، آماده جنگ نیست، اما می تواند از طریق حمله به میدان دریایی کاریش، لبنان را تحت فشار قرار دهد. مانورهای اخیرش به خوبی نشان می دهد که آماده جنگ نیست.

وی این احتمال را مردود دانست که اسرائیل با ترانزیت یک کشتی استخراج گاز به سمت میدان فراساحلی کاریش، اقدام تحریک آمیز برای وارد شدن به جنگ علیه لبنان کند و تاکید کرد که این روند تنها آزمایشی برای تحت فشار قرار دادن لبنان است.

این کارشناس راهبردی با بیان اینکه اگر لبنان اعلام کند این عملیات اسرائیل نقض حقوق لبنان است، مقاومت در عرض چند دقیقه می تواند بر سر دشمن آتش ببارد و آن را از نقض حقوق لبنان منصرف کند.

وی هشدار داد اگر لبنان سکوت کند، دشمن احساس می کند در موضع لبنان به موفقیت رسیده است، و به كار خود در ميدان كاريش ادامه مي‌دهد و کار را تمام شده فرض می کند.

بر کسی پوشیده نیست که اشغالگران صهیونیستی از بحران سیاسی و اقتصادی که لبنان از آن رنج می برد برای غارت منابع نفتی لبنان در دریا سوء استفاده می کند، اقدامات رژیم صهیونیستی برای دزدی گاز لبنان درحالی است که بیروت هشدار داد در صورت آغاز اکتشاف قبل از حل و فصل تعیین مرز بین دو کشور لبنان و فلسطین اشغالی، واکنش شدید نشان خواهد داد.

کاربر لبنانی مجتبی در توئیت خود نوشت: حزب الله به نواف الموسوی نماینده سابق، مسئولیت بررسی پرونده مرزهای دریایی، روند تعیین مرز و ارتباط با نیروهای سیاسی را محول کرد.

کاربر لبنانی به نام رزان صلاح در توئیت خود نوشت: حزب الله، اهل اعتماد، آگاهی، خرد، صبر، بصیرت، قدرت و هوش هستند.

کاربر لبنانی به نام رابی در توئیت خود نوشت: من متخصص مرزهای دریایی نیستم و چیزی در مورد مرزها نمی دانم، اما تنها چیزی که می دانم این است که ما در دریا گاز داریم و باید از آن محافظت کنیم و دولت ما باید شرکت ها را برای اکتشاف گاز بیاورد و از مرزهای دریایی ما محافظت کند، بدون این که حتی یک متر را به دشمن واگذار کند.

کاربر لبنانی به نام علی ماجد در توئیت خود نوشت: هر کس می خواهد در نبرد "کاریش - خط 29" بجنگد، مرزها باز است. عشق من لشکر خود را بفرست تا از حفاری دشمن و اکتشاف گاز جلوگیری کند. هیچکس را یارای آن نیست که در این دنیا زمان، مکان و جنگ خود را بر حزب الله تحمیل کند.

پربیننده ترین خبرها