توافق کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا برای مقابله با تهدیدات موشکی کره‌شمالی

توافق کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا برای مقابله با تهدیدات موشکی کره‌شمالی
شنبه 21 خرداد 1401 - 17:45

وزرای دفاع کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن توافق کردند تا همکاری خود را برابر تهدیدات موشکی کره شمالی از جمله از طریق تمرینات امنیتی منظم و رزمایش‌های هشدار موشکی افزایش دهند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، اولین نشست حضوری مقامات دفاعی سه کشور یاد شده از نوامبر ۲۰۱۹ بدنبال انجام چندین آزمایش موشکی کره‌شمالی برگزار شد. این در حالی است که در روزهای اخیر گمانه‌زنی در خصوص اینکه پیونگ یانگ خود را برای آزمایش هسته‌ای دیگری آماده می‌کند، افزایش یافته است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد سئول، واشنگتن و توکیو توافق کردند تا سیستم هشدار موشکی و ردیابی و رهگیری موشک‌های بالستیک را راه اندازی کنند. هرچند در این بیانیه اشاره ای به به جزییات این موضوع نشده است.

پیش از این سه کشور یاد شده تمرینات و رزمایش‌های مختلف و منظمی را تا سال ۲۰۱۸ داشتند ولی در این سال و به منظور حمایت از مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی، این تمرینات را کاهش دادند.

براساس این گزارش، رزمایش‌های مشترک کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن بعد از این با هدف ارسال پیامی قوی به کره شمالی افزایش خواهد یافت.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که وزرای دفاع سه کشور همچنین توافق کردند تا اقدامات سه جانبه بیشتری را برای پاسخ به تهدیدات موشکی کره شمالی به مرحله اجرا در آورند.

براساس این گزارش، آنها متعهد شدند تا با همکاری نزدیک‌تر برای دستیابی به هدف خلع سلاح کامل شبه جزیره کره و برقراری صلح و ثبات با یکدیگر همکاری کرده و از اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی اطمینان یابند.

پربیننده ترین خبرها