استعفای فراکسیون صدر بحران سیاسی عراق را پیچیده تر می کند+فیلم

دوشنبه 23 خرداد 1401 - 10:41

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق از حسن العذاری، رئیس فراکسیون صدر در پارلمان خواست به اتفاق اعضای این فراکسیون از پارلمان استعفا دهند، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز استعفای آنها را پذیرفته است.

العالم - عراق

حسن العذاری، رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق، استعفای همه اعضای این فراکسیون را به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان تقدیم کرد. وی نیز استعفای آنها را پذیرفت.

مقتدی صدر، رهبری جریان صدر گفت: "تصمیم گرفتم که در پارلمان معارض بمانم ولی آن ها نتوانستند دولت تشکیل دهند و این وضعیت را بن بست سیاسی نامیدند درحالی که من آن را یک بن بست ساختگی می نامم. بنابراین اگر فراکسیون جریان صدر مانع تشکیل دولت هستند همه نمایندگان جریان آمادگی دارند که از پارلمان کناره گیری کنند و آن ها از فرمان من سرپیچی نمی کنند."

استعفای رسمی اعضای فراکسیون صدر پس از آن صورت گرفت که مقتدی صدر در نامه ای از آنها خواسته بود استعفا دهند. وی در این نامه، این اقدام را فداکاری به خاطر وطن و ملت برای نجات آن از سرنوشت نامعلوم توصیف کرده است و به این ترتیب پایان حضور صدری ها را در ائتلاف سه گانه موسوم به ائتلاف نجات ملی اعلام کرد.

رهبر جریان صدر قبل از این، پنج شنبه گذشته اعلام کرده بود که بن بست سیاسی در عراق، ساختگی است و اصلاح اوضاع کشور فقط با دولت اکثریت ملی امکان پذیر است.

نمایندگان صدری نیز همان روز استعفای خود را تقدیم کردند.

پربیننده ترین خبرها