اعلام موضع چارچوب هماهنگی در قبال استعفای نمایندگان صدر/ تاکید بر اصل مشارکت گسترده در تشکیل دولت

اعلام موضع چارچوب هماهنگی در قبال استعفای نمایندگان صدر/ تاکید بر اصل مشارکت گسترده در تشکیل دولت
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 09:35

ائتلاف چارچوب هماهنگی (احزاب شیعه به استثنای جریان صدر) در عراق اعلام کرد که به تصمیم فراکسیون جریان صدر برای استعفا از پارلمان احترام می گذارد و بر تلاش برای مشارکت گسترده جهت تشکیل دولت تاکید می کند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره»، ائتلاف چارچوب هماهنگی احزاب و جریان های شیعه عراق پس از نشست خود درپی تصمیم فراکسیون جریان صدر برای استعفای جمعی از پارلمان این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: ما به تصمیم این فراکسیون برای استعفا احترام می گذاریم و بر تلاش با همگان برای تضمین مشارکت گسترده (برای تشکیل دولت) و تحقق انتظارات مردم برای برخورداری از امنیت و ثبات و زندگی عزتمندانه و تقویت نقش و جایگاه عراق در منطقه و جهان تاکید می کنیم.

چارچوب هماهنگی احزاب و جریان های شیعه عراق افزود: ما به رسیدگی و حل و فصل بحران سیاسی و گفت وگو برای تکمیل گام های قانون اساسی به منظور تشکیل دولت ادامه می دهیم.

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر یکشنبه شب از «حسن العذاری» رئیس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق خواست تا استعفای اعضای این فراکسیون را به هیات رئیسه پارلمان ارائه شود.

درپی ارایه این استعفای جمعی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق همان شب با استعفای نمایندگان فراکسیون صدر موافقت کرد.

الحلبوسی سپس در کنفرانسی خبری گفت که بعد از استعفای صدری ها از پارلمان، روند سیاسی کشور رویکردی دیگری خواهد داشت و انتظار می رود بن بست سیاسی پایان یابد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها