تداوم سقوط سنگین بیت‌کوین همزمان با خروج سرمایه‌گذاران از بازار ارزهای دیجیتال

تداوم سقوط سنگین بیت‌کوین همزمان با خروج سرمایه‌گذاران از بازار ارزهای دیجیتال
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 16:10

به گفته کارشناسان، بازار رمزارزها همچنان با تداوم بی‌ثباتی مواجه خواهد بود.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بیت‌کوین روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح در ۱۸ ماه اخیر سقوط کرد و در این نزول کم‌سابقه، رمزارزهای کوچک‌تر را نیز با خود همراه کرد. این امر، سقوط شدید بازارهای رمزنگاری را به همراه داشت که ناشی از توقف برداشت‌های مشتریان توسط سلسیوس، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال است.
امروز ارزش بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان با 7.8 درصد کاهش به 20 هزار و 289 دلار رسید که کمترین میزان آن از دسامبر 2020 است. بیت‌کوین از روز جمعه حدود 28 درصد و در سال جاری بیش از 50 درصد سقوط را تجربه کرده است. از زمان رکورد بالای 69000 دلاری خود در نوامبر، بیت کوین حدود 70 درصد کاهش یافته است.
ارزهای رمزنگاری شده در این هفته پس از توقف برداشت و نقل و انتقالات بین حساب‌ها توسط سلسیوس، وام‌دهنده رمزارز ایالات متحده، به شدت آسیب دیده‌اند. این وضع، نگرانی‌ها را از سقوط گسترده‌تر در بازارهای دارایی‌های دیجیتالی - که پیش از این با نابودی رمزارزهای terraUSD و luna در ماه گذشته متزلزل شده بود، تشدید کرده است.
انتظارات درباره افزایش شدیدتر نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده با تشدید تورم در بزرگترین اقتصاد جهان نیز فشار زیادی بر دارایی های پرخطر - از ارزهای دیجیتال گرفته تا سهام - وارد کرده است.
به گفته مدیر دارایی دیجیتال CoinShares، ارزهای دیجیتال هفته گذشته شاهد خروج 102 میلیون دلاری بودند. داده های CoinMarketCap نشان می دهد که ارزش بازار جهانی کریپتو به کمتر از 900 میلیارد دلار رسیده است که از اوج 2.97 تریلیون دلاری در نوامبر، کاهشی چشمگیر را نشان می دهد.
اسکاتی سیو، مدیر سرمایه گذاری در مرکز دارایی جهانی اکسیون مستقر در هنگ کنگ، در این خصوص گفت: «امواج حاکم بر بازار هنوز متوقف نشده است. من فکر می کنم ما متأسفانه هنوز در میانه راه هستیم و بازی تمام نشده است.»
امروز ارزهای دیجیتال کوچکتر که معمولاً همراه با بیت‌کوین دچار نوسان می‌شوند نیز سقوط کردند. اتر، دومین توکن یا رمزارز بزرگ، 12 درصد کاهش یافت و به 1045 دلار رسید که پایین ترین رقم در 15 ماه اخیر به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها