نشست رهبران چارچوب هماهنگی شیعه عراق با الکاظمی

نشست رهبران چارچوب هماهنگی شیعه عراق با الکاظمی
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 22:14

برخی رسانه های عراقی به نقل از یک مقام آگاه گزارش دادند که سران چارچوب هماهنگی شیعه نشستی با حضور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور برگزار کردند.

العالم - عراق

وبگاه «بغداد الیوم» امروز (پنجشنبه) خبر داد که نشست رهبران چارچوب هماهنگی شیعه در خانه «فالح فیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و از شخصیت های سیاسی مهم عراق برگزار شد.

این نخستین نشست رهبران چارچوب هماهنگی شیعه با الکاظمی نخست وزیر عراق به شمار می رود.

این منبع آگاه جزییات بیشتری از این نشست و مباحث مطرح شده در اختیار رسانه های عراقی قرار نداده است.

همچنین مشخص نیست که در این نشست کدام شخصیت‌ها از چارچوب هماهنگی حضور داشتند.

این نشست در حالی برگزار شده است که اوایل هفته جاری نمایندگان جریان صدر در پی اعلام «مقتدی صدر» رهبر این ائتلاف، همگی استعفای خود را تقدیم «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق کردند و او نیز با درخواست کناره گیری آنها از نمایندگی مجلس موافقت کرد.

ائتلاف چارچوب هماهنگی احزاب و جریان‌های شیعه عراق (به جز جریان صدر) پس از نشست خود در پی تصمیم جریان صدر برای استعفای جمعی از مجلس این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ما به تصمیم این فراکسیون برای استعفا احترام می‌گذاریم و بر تلاش با همگان برای تضمین مشارکت گسترده (برای تشکیل دولت) و تحقق انتظارات مردم برای برخورداری از امنیت و ثبات و زندگی عزتمندانه و تقویت نقش و جایگاه عراق در منطقه و جهان تاکید می‌کنیم.

چارچوب هماهنگی افزود که به رسیدگی و حل و فصل بحران سیاسی و گفت وگو برای تکمیل گام‌های قانون اساسی به منظور تشکیل دولت ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، مقتدی صدر رئیس جریان صدر یکشنبه گذشته از «حسن العذاری» رئیس فراکسیون جریان صدر در مجلس عراق خواست تا استعفای اعضای این فراکسیون را به هیات رئیسه ارائه شود. درپی ارایه این استعفای جمعی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق همان شب با استعفای نمایندگان فراکسیون صدر موافقت کرد.

الحلبوسی سپس در کنفرانسی خبری گفت که پس از استعفای صدری‌ها از مجلس، روند سیاسی کشور رویکردی دیگری خواهد داشت و انتظار می‌رود بن بست سیاسی پایان یابد.

پربیننده ترین خبرها