از سوی دفتر نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در کربلا؛

جشن سالگرد تاسیس الحشد الشعبی برگزار شد

جمعه 27 خرداد 1401 - 10:50

دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در کربلای معلا مراسمی را به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی در عراق برگزار کرد.

العالم- عراق

به گزارش العالم، مشارکت‌کنندگان در این مراسم از نقش الحشد الشعبی در آزادسازی اراضی عراق تمجید کرده و آن را سوپاپ امنیت کشور و ملت عراق خواندند.

"علی الحمدانی" فرمانده عملیات فرات میانی در حشد الشعبی، در این مراسم گفت: "الحشد امروز یک نهاد بزرگ امنیتی است که از میهن دفاع می‌کند و متعلق به این کشور است، و الحشد در درگیری‌های داخلی مداخله نمی‌کند. با این حال، غول‌های بزرگ رسانه‌ای اتهاماتی را علیه الحشد الشعبی مطرح می‌کنند."

"ماجد الکعبی" مدیر دفتر "النجباء" در کربلای معلا نیز اظهار داشت: "اگر این فتوا صادر نمی‌شد و فرزندان این مرجع عالی‌قدر با پشتیبانی جمهوری اسلامی از جمله آیت‌الله سید علی خامنه‌ای وارد میدان نمی‌شدند این پیروزی حاصل نمی‌شد."

سازمان الحشد الشعبی به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال 2014، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد.

نیروهایی الحشد الشعبی با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی‌امان 4 ساله، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.

پربیننده ترین خبرها