زلال قرآن (944)؛

نتیجه حبّ به غیر خدا چه خواهد بود؟

نتیجه حبّ به غیر خدا چه خواهد بود؟
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 11:20

حُبّ به غیرخدا موجب غفلت انسان از خدا و قیامت و سعادت حقیقی او می شود.

العالم ـ زلال قرآن

به صراحت آیات 7 و8 سوره مبارکه یونس:
« إِنَّ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا وَرَضُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاطْمَأَنُّوا بِهَا وَالَّذِينَ هُمْ عَنْ آيَاتِنَا غَافِلُونَ . أُولَـٰئِكَ مَأْوَاهُمُ النَّارُبِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ»
ترجمه: (البته آنهایی که به لقاء ما دل نسبته و امیدوار نیستند و به زندگی پست دنیا دلخوش و دلبسته ‌اند و آنهایی که از آیات و نشانه‌های ما غافلند. هم اینانند که عاقبت به کردار زشت خود در آتش دوزخ مأوی گیرند).
اگر آدمی حُب و عشق ذاتی خود را به غیرخدا (مواهب و زخارف دنیائی و هرچیز غیر خداوند) تخصیص دهد، طبیعتاً از خدا و مرگ و قیامت غافل مانده و به علت کج اندیشی و کج روی و انجام اعمال سیئه و گناه آلود (غیر منطبق با اوامرالهی و دستورات دین او) مستوجب خشم و غضب الهی و جهنم سوزان خواهد گردید.
بدیهی است که، کسانی که این حقیقت بسیار روشن را به یقین باورکنند، هیچگاه به خود اجازه نخواهند داد که لحظه ای از خداوند غفلت نمایند و فکر و ذهن و دل خود را به چیزی یا کسی غیر از او مشغول دارند و اعضاء و جوارح خود را به عملی غیر از اجرای اوامر الهی و انجام اعمال صالحه درگیر نمایند، بلکه آنها خود را موظف می دانند که با قطع طمع از هرچه غیرخداست و حتی وجود خویش بکوشد، بعون الله تعالی و با عطف توجه کامل به ذات اقدس الهی و با تمام وجود و توان و همت خویش و با استفاده حد اکثری از کلیه ابزاهای مادی و معنوی در اختیارخود، در راه وصول به رضا و رضوان الهی تا رسیدن به مقام اعلی قرب و لقاء او که تامین کننده سعادت حقیقی دنیا وآخرت اوست، گام بردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها