شیخ قاسم: گذر زمان بدون تشکیل حکومت به فروپاشی بیشتر می انجامد

شیخ قاسم: گذر زمان بدون تشکیل حکومت به فروپاشی بیشتر می انجامد
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 18:49

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، تشکیل دولت را اصلی‌ترین کار در شرايط کنونی دانست، زیرا گذر زمان بدون تشکیل حکومت، فروپاشی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و آرزو کرد که دولت جدید، یک دولت ملی باشد که همه مردم کشور را زیر یک سقف جمع کند تا برای نجات کشور تلاش کنند و از تصفیه حساب های ویران کننده کشور، پرهیز کنند.

العالم_لبنان

شیخ نعیم قاسم روز یکشنبه در حمایت از فعالیت های تابستانی سال 2022 نظر خود را اعلام کرد. این فعالیت های تابستانی توسط حزب الله در منطقه بقاع برگزار شد. این جشن در شهر سید عباس الموسوی (ریاق شرق لبنان)، برای جوانان برپا شد.

نعیم قاسم ادامه داد؛ در چهار ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری فعلی می‌توان پرونده‌های فشرده زیادی به ویژه طرح احیای اقتصاد و پرونده برق را به سرانجام رساند.

وی همچنین از نمایندگان پارلمان جدید لبنان خواست که به نمایندگی از مردم با یکدیگر تعامل کنند و رقابت میان آنها بر اساس برنامه‌های کاری به ویژه در راستای یافتن راه‌حل هایی برای بحران کنونی لبنان باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش به مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی و استخراج غیر مجاز گاز توسط رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه اشاره کرد و گفت که حزب الله بر برخورداری لبنان از حق کامل خود از منابع نفتی بدون هیچگونه کم و کاستی تاکید دارد؛ چراکه این امر زمینه ساز خروج کشور از بحران است.

قائم مقام دبیرکل حزب الله به موضوع غرامت مصوب سال 2014 سازمان ملل متحد در اثر حمله دشمن به پالایشگاه زهرانی در تجاوز سال 2006 میلادی اشاره کرد که بالغ بر حدود 900 میلیون دلار بود و از همگان خواست از جامعه جهانی، این مبلغی را که لبنان مستحق دریافت آن است، مطالبه کنند.

پربیننده ترین خبرها