آژیرهای هشدار خطر در قدس هدف حمله سایبری قرار گرفت

آژیرهای هشدار خطر در قدس هدف حمله سایبری قرار گرفت
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 13:17

در پی یک حمله سایبری، آژیرهای هشدار خطر رژیم صهیونیستی در قدس بی دلیل و به اشتباه چند بار به صدا درآمد.

العالم - فلسطین اشغالی

اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی در پی وقوع یک حمله سایبری و به صدا درآمدن بی دلیل آژیرهای هشدار خطر رژیم صهیونیستی در قدس، مدعی شده است که ایران پشت پرده نقص در این سامانه‌ها است.

در پی حمله سایبری، سامانه‌های آژیرهای هشدار رژیم صهیونیستی دچار نقص فنی شد و در نتیجه آژیرهای هشدار خطر تل‌‌آویو در سراسر قدست و ایلات برای مدت طولانی به صدا درآمده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) تأیید کرد آژیرهای هشدار حمله موشکی که عصر یکشنبه در بخش‌هایی از قدس و ایلات فعال شد، ممکن است ناشی از یک حمله سایبری باشد.

عصر گذشته، آژیرهای هشدار خطر حمله موشکی در سراسر «تل بیوت»، «قطمون» و «بیت هاکرم» و ایلات برای حدود یکساعت بدون وقفه فعال شده بود و علت آن نقص فنی در این سامانه اعلام شده است که البته دلیل اصلی آن هنوز نامشخص است.

با این حال، صبح امروز، رادیو ارتش اسرائیل گزارش کرد که اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی گمان می‌کند یک حمله سایبری پشت نقص فنی در این سامانه بوده است و این حمله به جای سیستم هشدار فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، سیستم‌های آژیر شهرداری را هدف قرار داده است و از طریق دسترسی به این سامانه، هکرها موفق شدند زنگ‌های هشدار را فعال کنند.

بر اساس این گزارش، به مقامات ذیربط دستور داده شد تا اقدامات پیشگیرانه در برابر این تهدید را انجام دهند.

«یائیر گولان» معاون سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی گفت که تل‌آویو خود را برای تلاش‌های ایران برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از طریق جنگ سایبری آماده می‌کند.

وی گفت: «سامانه هشدار فرماندهی جبهه داخلی مورد نفوذ قرار نگرفته است. سامانه آژیر خطر شهرداری مورد نفوذ قرار گرفته است اما بسیار نگران کننده و ناراحت‌کننده است. اگر سوراخ و نقطه‌ای برای نفوذ وجود داشته باشد، باید فوراً بسته شود».

این اولین باری نیست که صهیونیست‌ها ایران را به این حملات سایبری مرتبط می‌کنند و اخیراً نیز، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک‌پوینت» ادعا کرده هکرهای ایرانی به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.

در میان مقامات ارشد صهیونیست که هدف قرار گرفتند، «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه پیشین، یک ژنرال ذخیره که با مسائل حساس و پیچیده سروکار داشت، سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی و رئیس یک موسسه تحقیقاتی امنیتی بزرگ در سرزمین‌های اشغالی بودند.

چک‌پوینت مدعی شده تحقیقاتش نشان می‌دهد هکرهای ایرانی با هک کردن حساب‌های ایمیل مقامات، هویت آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف جعل کردند، از طرف آن‌ها مکالمه کردند و در نهایت اطلاعات شخصی آن‌ها ربودند.

یکی از نمودهای ناامنی در سرزمین‌های اشغالی حملات سایبری هستند؛ رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام ادعاهای خود درخصوص توان سایبری و به‌کارگیری متخصصان، از ناامنیِ محض در این حوزه رنج می‌برد. گستره و تاثیرگذاری حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی به قدری بزرگ بوده که به چالش امنیتی و حتی موجودیتی تل‌آویو تبدیل شده است. چالش حملات سایبری علیه رژیم اشغالگر طی سه سال اخیر حادتر شده است؛ به گونه‌ای که مقامات و کارشناسان آن، حمله از هر گروه و در هر کشوری را بعید نمی‌دانند و از ترسی نهادینه‌شده رنج می‌برند.

فارس

پربیننده ترین خبرها