ادعای ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: در حال ایجاد ائتلاف پدافند هوایی منطقه‌ای هستیم

ادعای ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: در حال ایجاد ائتلاف پدافند هوایی منطقه‌ای هستیم
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 17:10

بنی گانتز مدعی همکاری کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک ائتلاف هوایی علیه ایران شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت اسرائیل در حال ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده است.
وی مدعی شد این مجموعه دفاعی پیش از این نیز حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی طی ماه آینده، تقویت شود.
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده، به آنها پیشنهاد همکاری نظامی داده است. این کشورهای عربی از اظهارنظر علنی در این مورد خودداری کرده‌اند.
بنی گانتز با رونمایی از آنچه که «ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه» نامید، در نشستی با قانون‌گذاران اسرائیلی گفت که چنین همکاری‌هایی در حال انجام است.
او گفت: «طی یک سال گذشته همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت ایالات متحده، برنامه گسترده‌ای را رهبری می‌کردم که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت می‌کند.»
به ادعای وی، این برنامه در حال حاضر عملیاتی است و رهگیری موفقیت‌آمیز تلاش‌های ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها را امکان‌پذیر کرده است.
در اظهارات گانتز به نام کشورهای همکاری‌کننده با این طرح اشاره نشده و جزئیات بیشتری در مورد حملات خنثی‌شده ارائه نشده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه آینده سفر سه روزه‌ای به خاورمیانه خواهد داشت و مهم‌ترین محور این سفر، دیدار با مقامات عربستان سعودی و پس از آن رژیم صهیونیستی عنوان شده است.
گانتز همچنین افزود امیدوار است جو بایدن در این سفر «گام دیگری به جلو» در زمینه همکاری منطقه‌ای بردارد.

پربیننده ترین خبرها