خطیب زاده در پاسخ به العالم:

کشورهای منطقه و واشنگتن باید حواسشان باشد/ منطقه از آن دورانی که کسی دستور بدهد و همه گوش بدهند، عبور کرده است/ تلاش صهیونیست ها علیه صلح و ثبات در منطقه

دوشنبه 30 خرداد 1401 - 17:28

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم اشغالگر قدس تلاش می‌کند از هر فضایی در حوزه عملیات روانی سوءاستفاده کند تا اهداف نامشروع خودش را علیه صلح ثبات و امنیت را در این منطقه پیگیری کند.

العالم _ ایران / سیاسی

"سعید خطیب‌زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۳۰ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه العالم درباره اظهارات پامپئو علیه ایران و سفر بایدن به عربستان و رونمایی از مجمع ضد ایرانی در آن سفر، دورنمای تجدید روابط ایران و عربستان چگونه می بینید، تصریح کرد: این‌که کشورهای منطقه باید توجه کنند در مسیر طراحی های رژیم اشغالگر قدس قرار نگیرند، امر کاملا روشنی است. واشنگتن هم باید حواسش باشد که رژیم اشغالگر قدس تلاش می‌کند از هر فضایی در حوزه عملیات روانی سوءاستفاده کند تا اهداف نامشروع خودش را علیه صلح ثبات و امنیت را در این منطقه پیگیری کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی ترتیبات درونزای منطقه‌ای برای صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده است. اتفاقا رژیم اشغالگر قدس و آنهایی که به سمت دشمن سازی و ایران هراسی حرکت کردند، مسببان اصلی وضعیت موجود هستند و این مسیر بارها امتحان شده و بارها شکست برای آنهایی بوده که این مسیر را رفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که دوستان و کشورهای منطقه حواسشان هست و واشنگتن هم باید حواسش باشد که در این طراحی‌ها قرار نگیرد. منطقه از آن دورانی که کسی دستور بدهد و همه گوش بدهند، سال‌هاست که عبور کرده است. میراثی که امروز در عراق و افغانستان می‌بینیم، میراثی شکست خورده و مسیری است که باید منطق آن عوض شود و امیدواریم با ترتیبات درون زای منطقه‌ای، عوض شود.

پربیننده ترین خبرها