درخواست بازمانده بمباران شیمیایی هیروشیما از جامعه جهانی

درخواست بازمانده بمباران شیمیایی هیروشیما از جامعه جهانی
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 18:21

یکی از بازماندگان ژاپنی بمباران اتمی هیروشیما در سال 1945، از جامعه جهانی خواست تا با آنچه آن را "خرافات خطرناک درباره تسلیحات اتمی" خوانده، مقابله کنند.

العالم- آسیا

به گزارش العالم، "ستسوکو تورلو"، که در کانادا زندگی می‌کند، این درخواست را روز گذشته طی یک نشست مجازی، که با حمایت و نظارت "کمپین بین‌المللی برای منهدم کردن تسلیحات اتمی" برگزار شد، مطرح کرد. این نشست در حالی برگزار شد که قرار است روز سه‌شنبه نشست کشورهای عضو پیمان منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

تورلو داستان غمناک خود از بمباران اتمی در زادگاهش که در ان زمان دانش‌آموز 13 ساله بود، بازگو می‌کند. او با تأکید بر پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، گفت: "این روزنه می‌تواند به دوره طولانی تروریسم اتمی پایان دهد." او افزود: "نگران این مساله است که وحشت و ضربه‌های روحی جنگ اوکراین می‌تواند برای ترویج سلاح‌های اتمی به عنوان یک ابزار دفاعی مورد استفاده قرار بگیرد."

تورلو گفت: "ما باید پیش از آنکه طوفان فاجعه‌بار جنگ هسته‌ای حیات روی زمین را نابود با این خرافات خطرناک مقابله کنیم."

او همچنین خطاب به "کیشیدا فومیو" نخست‌وزیر ژاپن، که کشورش تصمیم گرفته به عنوان ناظر در اولین نشست کشورهای عضو در این پیمان سازمان ملل شرکت نکند، گفت: "تنها راه برای اطمینان از عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای این است که بشریت از آن دست بردارد و آن را نابود کند". او همچنین از کیشیدا خواست "تا به رهایی ژاپن از تاریکی وابستگی به سلاح اتمی کمک کند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها