آمریکا کشته شدن یک پیکارجوی خود در اوکراین را تأیید کرد

آمریکا کشته شدن یک پیکارجوی خود در اوکراین را تأیید کرد
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 21:33

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا کشته شدن یک نظامی آمریکایی در جنوب اوکراین و در جریان نبرد با روسیه را تایید کرد.

العالم - آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا غروب سه شنبه به وقت تهران مرگ «استفان زابیلسکی» نظامی آمریکایی در جنوب اوکراین و در نبرد با ارتش روسیه را تایید کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» زابیلسکی، ۵۲ ساله، آخرین شهروند آمریکایی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین کشته شده است. او در نبرد هنگام درگیری با نیروهای روس در یک روستای کوچک درجنوب اوکراین کشته شد.هنوز از شرایط دقیق مرگ و محل جسد این نظامی آمریکایی اطلاعی در دست نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفت: «ما می‌توانیم مرگ "استفان زابیلسکی" شهروند آمریکایی در اوکراین را تایید کنیم. ما با خانواده او در تماس بوده‌ایم و تمام کمک‌های کنسولی ممکن را ارائه کرده‌ایم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین مخالفت خود را با سفر شهروندان آمریکایی به اوکراین یا شرکت در نیرد این کشور و روسیه تکرار کرد.

چندی قبل نیز منابع خبری گزارش داده‌‌اند ارتش روسیه دو نظامی سابق آمریکایی را که در حال نبرد با نیروهای روسیه در اوکراین بوده‌اند دستگیر کرده است. «رابرت دروک» ۳۹ ساله و «اندی تای انگوکهوین» ۲۷ ساله نخستین آمریکایی‌هایی هستند که از زمان آغاز جنگ در اوکراین توسط روس‌ها به اسارت گرفته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های این دو مرد آمریکایی که برای مبارزه با روسیه به نیروهای اوکراین پیوسته بودند خواستار کمک دولت «جو بایدن» برای آزادی آنها شده‌اند. مادر دروک در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی درباره دلیل رفتن پسرش به جنگ این توضیحات داد: «او می‌خواست به آنجا برود تا به سربازان اوکراین کمک کند و به آنها طرز استفاده اوکراینی‌ها از تجهیزاتی که آمریکایی‌ها ارسال می‌کنند را نشان بدهد.»

روسیه روز پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) به اوکراین حمله کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

پربیننده ترین خبرها