کاهش بهای جهانی نفت همزمان با درخواست بایدن برای کاستن از هزینه سوخت آمریکا

کاهش بهای جهانی نفت همزمان با درخواست بایدن برای کاستن از هزینه سوخت آمریکا
چهارشنبه 1 تير 1401 - 08:06

قرار است مدیران هفت شرکت نفتی روز پنجشنبه با بایدن دیدار کنند تا برای کاهش هزینه‌های سوخت راهی بیابند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، بهای جهانی نفت در اوایل مبادلات روز چهارشنبه در بحبوحه فشار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش هزینه های فزاینده سوخت، از جمله فشار بر شرکت های بزرگ آمریکایی برای کمک به رانندگان در فصل تابستان کاهش یافت.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1 دلار و 34 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 108 دلار و 18 سنت رسید. این در حالی است که هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 1 دلار و 33 سنت یا 1.2 درصد کاهش، 113 دلار و 32 سنت معامله شد.
یک منبع آگاه به رویترز گفت در حالی که ایالات متحده در تلاش برای مقابله با افزایش بهای بنزین و تورم است، انتظار می رود جو بایدن روز چهارشنبه خواستار تعلیق موقت مالیات فدرال 18.4 سنت بر گالن بر بنزین شود. بایدن روز دوشنبه اعلام کرده بود که در حال بررسی این است که آیا درخواست توقف دریافت این مالیات را مطرح کند یا خیر.
مدیران هفت شرکت نفتی قرار است روز پنج‌شنبه تحت فشار کاخ سفید با بایدن دیدار کنند تا در زمانی که سودی سرشار را از آن خود می‌کنند، برای کاهش قیمت سوخت وارد عمل شوند.
با این حال، مایکل ویرث، مدیر اجرایی شورون، روز سه شنبه گفت که انتقاد از صنعت نفت راهی برای کاهش بهای سوخت نیست.
ویرث در نامه ای خطاب به بایدن گفت: «این اقدامات برای رویارویی با چالش هایی که با آن روبرو هستیم مفید نیست.» بایدن نیز در پاسخ به وی گفت صنعت نفت به شدت دچار حساسیت شده است.
علیرغم نگرانی‌ها در مورد تورم، تقاضا همچنان در مسیر بهبود به سطح قبل از کووید-19 قرار دارد و انتظار می‌رود عرضه همگام با رشدِ تقاضا تقویت نشود؛ موضوعی که می‌تواند بازار را تحت فشار قرار دهد.
این در حالی است که تحریم‌های اروپا بر ضد واردات نفت روسیه هنوز به اجرا گذاشته نشده است. این بدان معناست که عرضه نفت در آینده با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها