ذبیح الله مجاهد تشریح کرد؛

آخرین اقدامات طالبان در زمینه امدادرسانی به زلزله زدگان

آخرین اقدامات طالبان در زمینه امدادرسانی به زلزله زدگان
چهارشنبه 1 تير 1401 - 23:03

سخنگوی دولت طالبان با حضور در برنامه چراغ سرخ شبکه سحر افغانستان آخرین اقدامات طالبان در زمینه امدادرسانی به زلزله زدگان را تشریح کرد.

العالم _ آسیا

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی دولت طالبان با حضور در برنامه چراغ سرخ شبکه سحر افغانستان اظهار داشت از صبح امروز امارت اسلامی اقداماتی را انجام داده است از جمله اینکه به دستور رئیس الوزرای محترم جلسه عاجلی با هدف جهت تشکیل ستاد حوادث غیرمترقبه برگزار شد. این ستاد با حضور وزرای سلامت و بهداشت ، دفاع و فرهنگ ، کشور و ....تشکیل شد و قرار شد افراد آنها خود را به سرعت جهت امداد رسانی به مناطق آسیب دیده برسانند. همچنین مقرر شد به مبلغ 100 میلیون افغانی مواد غذایی ، لوازم خانگی ، چادر و ... تهیه شود. از وزارت دفاع نیز درخواست شد که تمامی امکانات زمینی و هوایی را به منظور کمک رسانی به آسیب دیدگان فراهم کند و بنا شد وزارت بهداشت داروهای مورد نیاز و تیم های امدادی را هرچه زودتر به موقعیتهای آسیب دیده ارسال نماید و به افراد آسیب دیده رسیدگی نمایند.

وی افزود: نهادهای بین المللی ، هلال احمر و بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران ، پاکستان، روسیه و برخی کشورهای دیگر آمادگی خود را برای کمک به افغانستان اعلام کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود خواستار آزادسازی پولهای بلوکه شده مردم افغانستان توسط امریکا شد و درخواست کرد کشورهای همسایه از مردم افغانستان حمایت امدادی و معنوی نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها