ویدیو/ سخنان رئیس‌جمهور پس از ورود به خراسان شمالی/ تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت دولت است

ویدیو/ سخنان رئیس‌جمهور پس از ورود به خراسان شمالی/ تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت دولت است
پنج‌شنبه 2 تير 1401 - 08:47

رییس جمهوری در بیست و ششمین سفر استانی خود وارد خراسان شمالی شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (پنجشنبه) در بیست و ششمین سفر استانی خود وارد خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مردم،دیدار با نخبگان، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر است.

رییس جمهور پس از ورود به فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی همانند سایر استان های کشور که مردم را رنج می دهد در اولویت قرار دارد و اکنون دولت نهضت اتمام پروژه ها را راه انداخته است سعی در اتمام این طرح ها دارد.

رئسیآیت الله رییسی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای مردمی خونگرم و پرتلاش است که در تمامی عرصه های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپاست اگرچه پس از گذشت سالها از تاسیس آن اما همچنان بدلیل محرومیت شرایط یک استان را ندارد.

رییس جمهور افزود: تمامی مسائل و چالش های خراسان شمالی توسط کارشناسان دولت، استاندار و مسوولان مورد بررسی قرار پرفته است کماحصل این بررسی ها توجه خاص به این استان است.

وی اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام مثل سایر استان های کشور خراسان شمالی را نیز رنج می دهد و این دولت جهادی دنبال کلنگ رنی نیست و سعی داریم آنچه را که نیمه تمام است، سامان دهیم.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید به بخش کشاورزی رسیدگی شود، ضمن اینکه این استان دارای مرز مشترکی با کشور ترکمنستان است و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند بر شرایط اقتصادی این خطه تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی دارای چهره های تحصیلکرده و نخبگان زیادی است که اگر شغل درخور شان این استان فراهم شود بیشتر می تواند در توسعه استان تاثیرگذار باشد و گاهی زمینه کار در این استان فراهم نیست و در استان های همجوار فعالیت می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسل های استان در سال اشتغال و دانش بنیان استفاده و اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: دولت در عرصه های مختلف از تولید حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد و آنچه را که در پاییتخت و این استان بررسی شد سعی در اجرای مصوبات درخور استان است تا شرایط اقتصادی مردم این خطه بهبود یابد.

پربیننده ترین خبرها