عزاداری افغانستانی ها برای قربانیان بر ویرانه های زلزله + ویدیو

جمعه 3 تير 1401 - 10:51

ساکنان ولایت پکتیکا که بیشترین خسارت را در زلزله دیده اند بر روی ویرانه خانه هایشان مراسم عزاداری برپا کردند.

العالم آسیا

مردم منطقه ولایت پکتیکا پس از ویران شدن خانه ها و جان باختن شمار زیادی از ساکنان و همچنین تخریب مسجد در حادثه زلزله، برای عزاداری دور هم جمع شدند.

حاج محمود ساکن یکی از روستاهای منطقه، 3 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده و 5 نفر از آنان در زلزله مجروح شدند.

داوود می گوید یکی از اعضای خانواده اش فوت کرده و خانه اش به دنبال زلزله در این ولایت به ویژه این روستا کاملا ویران شده است.

در این روستا ده ها نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست دادند. داود سال ها به عنوان مهاجر در کشورهای خلیج فارس زندگی می کرده و مختصری با زبان عربی آشناست، وی گفت که چگونه به سختی مقداری پول جمع کرده و خانه ای رویایی در وطن خود ساخته است، اما زحمات سالهای مهاجرت در دقایقی در زلزله ویران شد و خانواده اش را به قبرستان روستا فرستاد.

دولت افغانستان به دنبال مهار این بحران است و برخی وزرا از منطقه آسیب دیده بازدید کردند تا به مردم اطمینان دهند که ارتباط با سازمان های امدادی منطقه ای و بین المللی برای هماهنگی کمک ها و تهیه فهرستی از مهمترین نیازهای مردم آسیب دیده در جریان است.

جمهوری اسلامی ایران دراقدامی فوری برای کمک به آسیب دیدگان، دو فروند هواپیمای مملو از کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان ارسال کرد و یک محموله دیگر نیز از پاکستان و قطر وارد این کشور شد.

پربیننده ترین خبرها