مرکز اقدام ملی و مدنی در قدس خواستار تحریم جشن سالگرد استقلال آمریکا در قدش اشغالی شد

مرکز اقدام ملی و مدنی در قدس خواستار تحریم جشن سالگرد استقلال آمریکا در قدش اشغالی شد
جمعه 3 تير 1401 - 13:56

مرکز اقدام ملی و مدنی در قدس (یک تشکل فلسطینی) خواستار تحریم جشن سالگرد استقلال آمریکا شد که قرار است در سی‌ام ژوئن در هتل نوتردام در قدس اشغالی برگزار شود.

العالم - فلسطین اشغالی

این مرکز روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد "دولت آمریکا به رهبری جو بایدن رئیس جمهوری آن، شبانه روز اعلام می‌دارد از راه حل سیاسی مبتنی بر دو دولت حمایت می‌کند"، اما در ترجمه آن وعده‌ها و اصول متوجه می شویم تنها متعهد به امنیت رژیم صهیونیستی است و مابقی وعده‌ها فقط توهم فروشی به مردم و رهبران فلسطینی است.

مرکز اقدام ملی و مدنی فلسطین با اشاره به بازگشایی نشدن کنسولگری آمریکا در شرق بیت المقدس تصریح کرد: این امر موید آن است که هیچ تفاوتی میان دولت قبلی و فعلی آمریکا وجود ندارد و این کشور که دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) را همچنان در فهرست تروریسم بی‌سابقه‌اش قرار داده است، چگونه می‌تواند حامی انحصاری مذاکرات پوچ و بیهوده‌ای باشد که بیش از ربع قرن است به طول انجامیده و نماینده مردمی را که سرزمینشان اشغال شده تروریست می‌داند؟

آمریکایی همه ساله روز چهارم ژوئیه (جولای) را جشن می گیرند؛ در چنین روزی در سال 1776 میلادی اعلامیه استقلال آمریکا به تصویب رسید. این جشن ها در سایر نقاط جهان نیز از سوی سفارتخانه های آمریکا و برخی نهادها و سازمان ها نیز برگزار می شود.

براساس اعلام منابع فلسطینی، قرار است این جشن ها امسال در محل هتل نوتردام در شهر اشغالی قدس برگزار شود.

بیت المقدس و بسیاری از شهرها و مناطق درکرانه باختری رود اردن این روزها شاهد تشدید تنش های اجتماعی ، سیاسی و امنیتی است که دلیل آن رفتارهای تحریک آمیز و ضد بشری رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها