نقش بغداد در مناسبات منطقه‌ای؛

محور گفت‌وگوهای الکاظمی-بن‌سلمان

محور گفت‌وگوهای الکاظمی-بن‌سلمان
يکشنبه 5 تير 1401 - 10:41

محور گفت‌وگوهای نخست‌وزیر عراق در سفر به عربستان با ولی‌عهد سعودی، بررسی مناسبات منطقه‌ای و روابط دوجانبه بوده است.

العالم - عراق

شب گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در بدو ورود به ریاض، مورد استقبال «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی قرار گرفت و با وی در خصوص چند محور صحبت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، الکاظمی با بن‌سلمان درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند؛ علاوه بر این نخست‌وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر نقش برجسته بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌ها در منطقه تاکید کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر در بیانیه‌ای درباره دیدار الکاظمی و بن‌سلمان نوشت: «مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کشور در آغاز سفر رسمی خود به عربستان شب گذشته (شنبه) وارد این کشور شد و با با شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود، ولی‌عهد پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد».

این بیانیه افزود: «در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و اهمیت توسعه آن به نحوی که منافع مردم دو کشور برادر تامین شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ دو طرف همچنین در مورد برخی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک و تلاش‌ها برای تحکیم صلح و آرامش در منطقه گفت‌وگو کردند».

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد: «بن‌سلمان و الکاظمی در این دیدار بر تقویت یکپارچگی اقتصادی و همکاری‌های بین منطقه‌ای به گونه‌ای که موجب توسعه پایدار در منطقه و تقویت تلاش‌های دوجانبه برای مقابله با بحران‌های اقتصادی شود، تاکید کردند».

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر نقش برجسته عراق در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های منطقه و پیشبرد تلاش‌های آرامش‌بخش و گفت‌وگوهای سازنده تاکید کردند.

بعدازظهر روز گذشته (شنبه)، شبکه المیادین به نقل از منابعی گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به منظور رایزنی درباره روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها