تعلیق جزئی فعالیت شرکت اماراتی «دانا گاز» در منطقه کردستان عراق

تعلیق جزئی فعالیت شرکت اماراتی «دانا گاز» در منطقه کردستان عراق
دوشنبه 6 تير 1401 - 16:59

شرکت اماراتی «دانا گاز» در پی شلیک چندین‌باره راکت به میدان گازی «کورمور» از تعلیق فعالیت خود در بخش‌هایی از این میدان در منطقه کردستان عراق خبر داد.

العالم - امارت - عراق

شرکت اماراتی «دانا گاز»، امروز (دوشنبه، 27 ژوئن)، از تعلیق فعالیت خود در پروژه توسعه توسعه «کورمور کیلومتر۲۵۰» بدون تأثیر بر تولید گاز طبیعی از این میدان خبر داد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: «با وجود شلیک دو راکت دیگر در روزهای جمعه و شنبه گذشته علیه میدان کورمور در منطقه کردستان، پس از حادثه مشابه۲۲ ژوئن، این حملات منجر به خسارات جانی و مالی نشد. عملیات تولید در این میدان ادامه دارد و ما تدابیر امنیتی بیشتری را اتخاذ خواهیم کرد. با این حال، ما تصمیم گرفتیم به طور موقت کار در پروژه توسعه میدان کورمور کیلومتر ۲۵۰ را متوقف کنیم».

شرکت دانا گاز امارات همچنین اعلام کرد که دولت منطقه کردستان عراق از تمامی شیوه‌ها برای تشدید تدابیر امنیتی از جمله استقرار نیروهای امنیتی بیشتر در حمایت از تاسیسات نفتی در این میدان استفاده کرد.

طی روزهای اخیر، دست‌کم در سه نوبت شرکت اماراتی دانا گاز در استان کرکوک، هدف حمله راکتی قرار گرفته است. «جعفر الحسینی» سخنگوی کتائب حزب الله (گردانهای حزب الله) عراق روز گذشته خبر داد که گروههای وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه عامل این حملات هستند.

الحسینی در صفحه توئیتر خود نوشت: گروههای سرکشِ ساکن در طوزخورماتو که با سرویس اطلاعات ترکیه ارتباط دارند، کسانی هستند که میادین کردستان را بمباران می‌کنند.

وی با بیان این‌که پس از تلاشهای اطلاعاتی و امنیتی، این مسئله محرز شده است، از نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق خواست که عاملان این حملات را تعقیب کرده و آنها را به دستگاه قضاء تحویل دهند تا به صورت عادلانه مجازات شوند.

دیروز، «غیاث السورجی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (یکشنبه، ۲۶ ژوئن)، از تشکیل یک کمیته تحقیق درباره حمله راکتی اخیر علیه شرکت «دانا گاز» امارات واقع در شهرستان «جمجمال» در استان کرکوک خبر داد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: «هدف قرار دادن شرکت داناگاز که در منطقه چمچمال از توابع استان سلیمانیه فعالیت می‌کند، اقدام خطرناکی است و به همین دلیل «قباد طالبانی» معاون رئیس‌ منطقه کردستان عراق اقدام سریع برای تشکیل یک کمیته مشترک از نیروهای امنیتی منطقه و ارتش عراق را آغاز کرد تا حقیقت ماجرای هدف قرار گرفتن این شرکت و طرف پشت پرده این حمله مشخص شود».

السورجی تصریح کرد: این کمیته از هیچ اطلاعاتی برای راستی‌آزمایی و تحقیق درباره این حادثه غافل نخواهد شد و آن‌چه که درباره نقش یک گروه مرتبط با اطلاعات ترکیه و ...منتشر شده و نیز اطلاعات دیگر در این خصوص را نادیده نخواهد گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها