آمریکا چند شرکت چینی را به اتهام نقض تحریم های روسیه در لیست سیاه قرار داد

آمریکا چند شرکت چینی را به اتهام نقض تحریم های روسیه در لیست سیاه قرار داد
چهارشنبه 8 تير 1401 - 10:47

خبرگزاری رویترز خبر داد که دولت آمریکا پنج شرکت چینی را به اتهام حمایت از نیروهای نظامی و صنایع دفاعی روسیه در لیست سیاه وارد کرد.

العالم ـ آمریکا

رویترز به نقل از بیانیه دیروز (۷ تیر) وزارت بازرگانی دولت بایدن نوشت: شرکت های فوق پیش از حمله روسیه به اوکراین به شرکت‌های تحریم شده روس کالا صادر کرده و کماکان به تامین این نهادهای تحریم شده ادامه می دهند.

علاوه بر شرکت های فوق الذکر، ۳۱ فرد و موسسه دیگر از کشورهای روسیه، امارات متحده عربی، لیتوانی، پاکستان، سنگاپور، انگلیس، ازبکستان و ویتنام نیز در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته اند.

گنجانده شدن نام این افراد و شرکت ها بدان معنی است که شرکت های تامین کننده آمریکایی پیش از صدور کالا به این مشتریان باید مجوز وزارت بازرگانی را اخذ کنند.

دیروز نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه حدود ۱۰۰ نهاد و شخصیت روسیه وضع کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که علیه ۷۰ نهاد و ۲۹ نفر که بسیاری از آنها برای صنعت دفاعی روسیه حیاتی هستند، تحریم هایی را وضع کرده است.

این تحریم ها واردات طلای روسیه را ممنوع کرده و همچنین شرکت روستک شرکت دفاعی دولتی روسیه و چندین بانک از جمله بانک مسکو را هدف قرار می‌دهد.

همچنین شرکت هواپیمایی یونایتد، سازنده جنگنده های میگ و سوخوی روسیه نیز تحریم شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت که هدف از این اقدام تضعیف توانایی روسیه برای ادامه حمله هوایی خود به اوکراین است.

توپولف، سازنده بمب افکن های استراتژیک و هواپیماهای ترابری روسیه نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها