«بن اند جری» در اعتراض به شهرک سازی بازار اسرائیل را ترک کرد

«بن اند جری» در اعتراض به شهرک سازی بازار اسرائیل را ترک کرد
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 19:53

شرکت بستنی سازی آمریکایی «بن اند جری» اعلام کرد در مخالفت با سیاست‌های شهرک سازی در مناطق اشغالی کرانه باختری بازار رژیم صهیونیستی را ترک خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از تصمیم شرکت «یونیلیور» مالک «بن اند جری» برای از سرگیری فعالیت‌های خود در شهرک‌های کرانه باختری اما این شرکت مشهور بستنی سازی اعلام کرد هرگز فعالیت خود در اسرائیل را از سر نخواهد گرفت. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که طی توافقی شرکت « AQP» توسط «یونیلیور» جایگزین شرکت «بن اند جری» شد.
این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد فروش بستنی در اراضی اشغالی فلسطین در تعارض با ارزش‌های آن قرار دارد.
روز چهارشنبه شرکت «یونیلیور» به توافقی دست یافت که طی آن همچنان به فروش بستنی «بن اند جری» در شهرک‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد. این شرکت اعلام کرد شاخه اسرائیلی این شرکت بستنی سازی را به شرکت «Avi GingerL» از زیر مجموعه‌های « AQP» که یک شرکت آمریکایی است در مقابل مبلغ نامعلومی فروخته است.
این اقدام به معنای تجاوز عملی از تحریم شهرک‌های اسرائیلی بوده و اجازه می‌دهد این محصولات با نام‌های عربی و عبری در این مناطق به فروش برسد.
در چندین ایالت آمریکا پویش‌هایی برای فشار به «یونیلیور» در پی تصمیم «بن اند جری» برای تحریم فعالیت در شهرک‌های اسرائیلی راه اندازی شده است.
چندی قبل صندوق بازنشستگی نیویورک پویشی برای فشار به «یونیلیور» راه اندازی کرد که طی آن دارایی‌های این شرکت در این صندوق تا 111 میلیون دلار کاهش یافت.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها