محکومیت سیاست اهمال رژیم اشغالگر در حق اسیران فلسطینی

محکومیت سیاست اهمال رژیم اشغالگر در حق اسیران فلسطینی
شنبه 11 تير 1401 - 22:32

گروه های فلسطنیی سیاست اهمال و بی اعتنایی رژیم اشغالگر را در حق اسیران بیمار زن و مرد فلسطینی محکوم کردند. 

العالم _ فلسطین

گروه های فلسطنیی روز شنبه در مراسم سوگواری سعدیه فرج الله اسیر زن فلسطنی، سیاست اهمال و بی اعتنایی رژیم اشغالگر را در حق اسیران بیمار زن و مرد فلسطینی محکوم کردند.

جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین اعلام کرد شهادت سعدیه فرج الله ادامه سیاست اهمال پزشکی است که اداره زندان های رژیم اشغالگر در حق اسیران مرد و زن اعمال می کند.

این گروه فلسطینی در بیانیه ای تاکید کرد این جنایت وحشیانه و زشت بدون مجازات نخواهد ماند و دشمن صهیونیستی بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهد کرد.

جهاد طاها سخنگوی جنبش حماس نیز تاکید کرد قضیه اسیران همواره در رأس اولویت های گروه های مقاومت خواهد بود تا آنان را از زندان های اشغالگر اسرائیلی آزاد کنند.

جهاد طاها شهادت سعدیه فرج الله را جنایت جدید در حق همه انسان ها دانست که به فهرست طولانی جنایت های رژیم اشغالگر افزوده خواهد شد.

سخنگوی حماس از سازمان های بین المللی حقوقی و انسانی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست به رژیم اشغالگر فشار آورند تا سیاست ظالمانه در برخورد با اسیران را تغییر دهد.

منذر الحایک سخنگوی جنبش آزادی ملی فلسطینی، فتح، هم شهادت این اسیر زن فلسطینی را در زندان های رژیم اشغالگر جنایتی جدید دانست که نتیجه سیاست اهمال پزشکی ضد اسیران است.

منذر الحایک تصریح کرد که از جامعه بین الملل انتظار می رود در این مسئله دخالت کند و به رژیم اسرائیل فشار آورد تا به توافق نامه های ژنو سه و چهار درمورد حمایت از اسیران پایبند باشد.

جبهه دموکراتیک سازمان آزادیبخش فلسطین نیز حکومت اشغالگر و اداره زندان های آن را مسئول کامل قتل سعدیه فرج الله دانست و خواستار نجات اسیران مرد و زن فلسطینی از دخمه ها و سلول های آهنی اشغالگران شد.

این گروه فلسطینی در بیانیه ای، درباره ادامه سیاست رژیم اشغالگر در کشتار تدریجی اسیران فلسطینی از طریق شکنجه و اهمال پزشکیِ برنامه ریزی شده هشدار داد.

یاسر خلف سخنگوی جنبش فلسطینی الاحرار هم شهادت سعدیه فرج الله اسیر زن سالمند فلسطینی را جنایتی نابخشودنی دانست که به فهرست سیاه جنایت های رژیم صهیونیستی افزوده شده است.

هم زمان کمیته های مقاومت در فلسطین از سازمان های حقوقی و قانونی خواستند به مسئولیت خود در قبال جنایت به شهادت رساندن سعدیه فرج الله و همه جنایت های دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین و در رأس آنها جنایت در حق اسیران فلسطینی عمل کنند.

این کمیته ها در بیانیه ای خواستار تشدید مقاومت، انقلاب و رویارویی با دشمن صهیونیست در سراسر خاک فلسطین شدند.

پربیننده ترین خبرها