سفیر ایران: از حق مشروع لبنان در بهره برداری از ثروت دریایی خود حمایت می کنیم

سفیر ایران: از حق مشروع لبنان در بهره برداری از ثروت دریایی خود حمایت می کنیم
يکشنبه 12 تير 1401 - 15:10

«محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تاکید کرد: ما در کنار لبنان و حق مشروع این کشور در بهره برداری از منابع و ثروت هایش هستیم.

العالم - ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که برای پاسداشت خدمات وی در پایان دوره ماموریتش در لبنان از سوی «حوزه تحقیقات اسلامی امام منتظر (عج)» در منطقه «بعلبک» در شمال شرق لبنان برگزار شد، افزود: لبنانِ سرافراز مردمانی پویا و سرزنده به جهان معرفی کرده و با ایستادگی و مقاومت و پیروزی های عظیم الهی خود، معجزه ها و حماسه های بزرگی رقم زده است.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام عزم و صلابت در کنار ملت های مبارز علیه استکبار جهانی قرار گرفته و از به غارت رفتن ثروت ها، مصادره حقوق بر حق آنها و از بین رفتن آینده آنها جلوگیری کرده است.

فیروزنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت های آزاده و مردم استوار فلسطین و حق مشروع آنها در آزادسازی سرزمین خود و بازگشت پناهندگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف ایستاده است.

وی همچنین تاکید کرد: ما در کنار دولت، مقاومت، ارتش و ملت لبنان با همه طوائف و اقشار آن هستیم و از وحدت، حاکمیت ملی، استقلال و حق مشروع این کشور در بهره برداری از منابع ثروتش در آب های منطقه ای خود دفاع و حمایت می کنیم.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: لبنان کشوری سرشار از تنوع فرهنگی، فکری و معنوی است. لبنان برخوردار از ملتی پاکدلِ فداکار و استوار است. لبنان کشور مقاومت، جهاد و پیروزی های قاطع و پر افتخار است که به جهان عرب و مسلمانان عزت بخشیده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خاطرنشان کرد: لبنانِ قدرتمندترین، ارتش بی رحم، وحشی و خشن منطقه را شکست داد و در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت اسلامی دلیرانه خود اراضی اشغالی را آزاد کرد و در سال ۲۰۰۶ میلادی حمله تجاوزکارانه اسرائیل را در هم شکست و سپس تروریسم تکفیریِ کوردل را از بین برد و در کنار محور مقاومت در خنثی کردن طرح ها و توطئه های پلید آمریکا نقش موثری ایفا کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها