وزیر کشور صربستان: پیاده‌نظام ناتو نخواهیم شد

وزیر کشور صربستان: پیاده‌نظام ناتو نخواهیم شد
يکشنبه 12 تير 1401 - 16:14

وزیر کشور صربستان گفت: دولت‌های غربی به جای مجبور کردن بلگراد به تبدیل شدن به پیاده‌نظام ناتو در جنگ با روسیه، باید برای کشتن کودکان صرب در حمله سال ۱۹۹۹ عذرخواهی کنند.

العالم ـ اروپا

آلکساندر وولین وزیر کشور صربستان، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پینک» این کشور خاطرنشان کرد: بلگراد در منازعات بین دیگر کشورها دخالت نخواهد کرد.

وی موضع بلگراد را احترام به تمامیت ارضی اوکراین عنوان کرد و افزود: در عین حال، ما از گذشته روابط دوستانه و نزدیکی با روسیه داشته‌ایم و به تحریم‌ها علیه این کشور نخواهیم پیوست.

این مقام صرب گفت: آیا ما می خواهیم بخشی از جنگ غرب با روسیه باشیم و دهه‌های متمادی حمایت مسکو را فراموش کنیم؟ آیا ما می‌خواهیم قرن‌ها برادری بین دو قوم اسلاو در روسیه و صربستان را فراموش کنیم.

وولین با انتقاد از اتحادیه اروپا برای احترام نگذاشتن به تمامیت ارضی صربستان گفت: بلگراد برعکس بروکسل به تمامیت ارضی همه کشورها و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد.

وزیر کشور صربستان افزود: آمریکا و متحدانش با به رسمیت شناختن استقلال کوزوو، تمامیت ارضی صربستان را نقض کردند.

وولین گفت: هر وقت آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای غربی خواستار پیوستن ما به تحریم‌ها علیه روسیه می شوند، ما می پرسیم آنها که تمامیت ارضی صربستان را نقض کردند، چه زمان تحریم خواهند شد. اگر تمامیت ارضی و استقلال کشورها برای شما مهم است کار را با صربستان شروع کنید.

به گزارش ایرنا، وی گفت: اگر واشنگتن و بروکسل و متحدانشان می‌خواهند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند بیانیه خود درباره استقلال کوزوو را پس بگیرند و بابت بمب‌هایی که بر سر کودکان صرب ریختند عذرخواهی و اعلام کنند که اشتباه کرده‌اند.

این مقام صرب، پیش از این گفته بود که هدف اروپا از تلاش برای همراه کردن صربستان در جنگ با روسیه، فراموشی گناه ناتو در صربستان است.

پربیننده ترین خبرها