واکنش آمریکا به ارسال پهپادهای حزب الله بر فراز میدان کاریش

واکنش آمریکا به ارسال پهپادهای حزب الله بر فراز میدان کاریش
دوشنبه 13 تير 1401 - 13:07

آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا در مذاکرات میدان گازی کاریش گفت که اقدام حزب الله به ارسال پهپاد بر فراز میدان کاریش ممکن است به توقف مذاکرات بینجامد از همین رو خواستار توضیح دولت لبنان در این مورد شده ایم.

العالم - لبنان

به گزارش سایت "قناه الجدید" هوکشتاین با تعدادی از مقامات لبنانی مسئول در پرونده ترسیم مرزهای آبی جنوبی از جمله الیاس بوصعب، معاون رئیس مجلس لبنان تماس گرفته و خواستار توضیح درباره حوادث شنبه گذشته شد.

هوکشتاین تصریح کرد که اقدام حزب الله به اعزام پهپاد بر فراز میدان گازی کاریش می تواند روند مذاکرات را متوقف کند و بر فضای مثبت مذاکرات اخیر تأثیر بگذارد.

حزب الله لبنان هم با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که بعد ازظهر روز شنبه دوم ژوییه گروه جمیل سکاف و مهدی یاغی اقدام به ارسال سه پهپاد غیر مسلح شناسایی در اندازه های مختلف به منطقه مورد اختلاف در میدان گازی کاریش کردند. حزب الله در بیانیه خود تصریح کرد که این پهپادها مأموریت خود را انجام داده و پیام (ما را) رسانده اند.

گفتنی است دیروز یکشنبه رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم 3 فروند پهپاد متعلق به حزب الله بر فراز آب های دریای مدیترانه را هدف قرار داده اند.

پربیننده ترین خبرها