برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان

برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان
دوشنبه 13 تير 1401 - 15:35

ظرفیت های اقتصادی، تجاری و فنی و مهندسی ایران در حوزه های مختلف در نمایشگاه اختصاصی سه روزه جمهوری اسلامی ایران در شهر «آلماتی» قزاقستان برگزار شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر «آلماتی» قزاقستان، با حضور بیش از ۱۰۵ بازرگان و فعال اقتصادی ایران در قالب ۶۷ شرکت در زمینه‌های مختلف ماشین آلات صنعتی و معدنی، ترابری و پشتیبانی، لوازم و تجهیزات برقی، کابل و سیم، مخابرات، آب و فاضلاب، ساختمان، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، دام و طیور، سرمایه‌گذاری، تجهیزات بیمارستانی، پوشاک، مواد غذایی، شوینده، رنگ، پتروشیمی، لوازم آشپزخانه، پلاستیک، صنایع دستی، دارو، خشکبار و اقلام بهداشتی در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه اختصاصی ایران در آلماتی به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ (۲ تا ۴ جولای ۲۰۲۲) و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر بر پا بوده است.
در حاشیه نمایشگاه، دیدارهای دوجانبه جداگانه میان مقامات ایرانی و قزاق در محل و بازرگان و فعالان تجاری نیز صورت پذیرفت.
گفتنی است این نمایشگاه با استقبال بسیار خوب و گسترده از سوی فعالان اقتصادی و بازرگانان قزاقستان و عموم مردم مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی ایران در آلماتی قزاقستان، «مجید صابر»، سفیر کشورمان و رییس اتاق بازرگانی بین المللی قزاقستان و نیز مقام های محلی از جمله استانداری، شهرداری، اتاق بازرگانی، دیپلمات‌های مقیم، بازرگانان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.

این نمایشگاه بلافاصله پس از سفر ۲۹ خرداد رییس جمهوری قزاقستان به تهران برگزار شد که عزم و اراده سیاسی ایران برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور را نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها